اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جذابیت تولید را برای سرمایه‌گذاران با استفاده از نقدینگی جامعه افزایش دهیم

نماینده مردم بجنورد در مجلس با تاکید بر اینکه باید در سال جاری «صادرات‌محور» باشیم، گفت: اگر جذابیت تولید را برای سرمایه‌گذاران زیاد کنیم می‌توانیم از نقدینگی جامعه حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

جذابیت تولید را برای سرمایه‌گذاران با استفاده از نقدینگی جامعه افزایش دهیم

علی قربانی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید اظهار داشت: برای جهش تولید باید برخی زیرساخت‌ها اصلاح و برخی قوانین تغییر پیدا کند تا در نهایت به این نامگذاری عینیت ببخشیم.

وی افزود: سال 98 قرار بود که سازمان برنامه و دولت دوازدهم اصلاحات ساختاری را در اقتصاد کشور عملیاتی کند و در همین راستا باید قوانین مالیاتی اصلاح شده و مالیات بر عایدی سرمایه عملیاتی و مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی شود ضمن اینکه با افزایش نظارت‌ها مانع از فرارهای مالیاتی شده و برخی معافیت‌های مالیاتی را لغو می‌کردیم.

** باید به سمت صادرات‌ محور بودن تولیدات گام برداریم

نماینده مردم بجنورد در مجلس تصریح کرد: برای جهش تولید باید به سمت اصلاح برخی قوانین گام برداریم تا تولید در کشور صرفه اقتصادی داشته باشد. ضمن اینکه چند سالی است که به سمت اقتصاد بدون نفت قدم برداشته‌ایم اما باید در سال 99 وابستگی خود را به طور کامل به نفت قطع کنیم.

قربانی تصریح کرد: باید در کشورمان تلاش زیادی صورت گیرد تا فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و صادرات‌محور بودن تولیدات کشورمان جنبه اجرایی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذار و همچنین رفع قوانین مزاحم و دست و پاگیر در بخش تولید و بالا بردن سود تولید در کشور می‌تواند به تحقق نامگذاری سال 99 به نام جهش تولید کمک کند.

** در سال جهش تولید جذابیت تولید را برای سرمایه‌گذاری افزایش دهیم

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: باید در سال جهش تولید، نقدینگی موجود در کشورمان را به سمت تولید و اشتغال ببریم و از وارد شدن این سرمایه به بازارهایی مانند ارز، سکه و خودرو خودداری کنیم و بکوشیم مالیات بخش تولید را کاهش داده و زیرساخت‌های تولید را اصلاح کنیم.

قربانی گفت: اصلاح قوانین بانکداری و قوانین پولی و بانکی باید به نفع تولیدکننده باشد تا در نهایت تولید در کشورمان باصرفه شود ضمن اینکه باید کاری شبیه تصویب قوانین رفع موانع تولید که در مجلس انجام شد برای جهش تولید و اصلاح سیاست‌های بانکی صورت گیرد. 

وی با انتقاد از کارهای دلالی در کشورمان گفت: اگر جذابیت لازم را در بخش تولید افزایش دهیم مردم به سمت تولید گام برخواهند داشت. 

**باید مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه‌های خالی را عملیاتی کنیم

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: اگر با اجرای قوانین و نظارت قاطع بر آن مانع از فرارهای مالیاتی شده و مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه‌های خالی را عملیاتی کنیم مانع از جولان دلالان در بخش مسکن شده و عملاً ظرفیت این بخش به نفع جامعه رها خواهد شد.

قربانی بیان داشت: با توجه به اینکه کارهای مرتبط با بخش مسکن دهها عنوان دارد، دولت می‌تواند در سال جهش تولید با فعال کردن این بخش، تولید مسکن را گسترش داده و عملاً ظرفیت 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی در کشورمان در اختیار جامعه قرار گرفته و مالیات از سازندگان اخذ شود لذا باید بکوشیم با اصلاح قوانین مانع از جهش سود کارهای غیرتولیدی در کشورمان شویم.

وی گفت: باید مجلس سریعاً بخش‌هایی از قوانین را که در مسیر تولید، درگیر مانع شده‌اند را استحصال کرده و رفع کنیم.

** با جهش تولید نابرابری‌های اجتماعی و آسیب‌های موجود در جامعه کمتر خواهد شد

نماینده مردم بجنورد در مجلس افزود: با جهش تولید قطعاً نابرابری‌های اجتماعی و آسیب‌های موجود در جامعه کمتر خواهد شد که این کار با افزایش ثروت ملی و کاهش بیکاری و افزایش اشتغال تحقق پیدا خواهد کرد. 

قربانی ادامه داد: در سال 97 و 98 اتکای زیادی به واردات از خارج و فروش نفت داشتیم و عملاً نتوانستیم رونق تولید را در کشورمان تحقق ببخشیم چرا که تحریم‌های ظالمانه و افزایش 4 برابری نرخ ارز توانست مشکلات زیادی را برای کشورمان ایجاد کند و عملاً تولید گران شده و بدون صرفه اقتصادی بود و ساختارهای اقتصادی‌مان هم به دلیل عدم عمق لازم به هم ریخته بود.

وی اظهار داشت: رشد اقتصادی سال گذشته کشورمان منفی 7 بوده است که البته رشد اقتصادی بدون نفت‌مان متفاوت بوده و مثبت 1.85 درصد بوده است. این در حالی است که طبق نظر بانک جهانی، پیش‌بینی شده است رشد اقتصادی ایران در سال جاری بین صفر تا 2 درصد باشد ولی باید بکوشیم این درصد را افزایش دهیم هر چند که بر اساس این پیش‌بینی نرخ تورم هم بین 25 تا 30 درصد عنوان شده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس در پایان گفت: باید بازارهای موازی تولید را با استفاده از ابزارهای مختلف قانونی کنترل کرده و به جهش تولید شتاب دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول