اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کمک می‌خواهید؟ بی‌منت!

حالا امروز ما ملت ایران، می‌گوییم؛ آقای ترامپ! دولت‌تان در برابر یک ویروس به زانو در آمده است؛ کمک می‌خواهید؟ بی‌منت.

کمک می‌خواهید؟ بی‌منت!

خبرگزاری فارس مازندران؛ سمانه حضوری| این روزها به ندرت آدم هایی پیدا می‌شوند که نام کرونا یا همان ویروس کووید ۱۹ به گوش‌شان نخورده باشد؛ شاید هیچ کس تصورش را هم نمی‌کرد ویروسی نانو متری که با میکروسکوپ‌های الکترونی قابل رویت است و از نظر حیات، موجود زنده محسوب نمی‌شود، حالا به بزرگ‌ترین بحران جوامع انسانی تبدیل شود.

اما کرونا‌ در کنار تمام مشکلاتی که برای بشر امروز ایجاد کرد، یک تلنگر بود، یک زنگ هشدار،کرونا بسیاری از وجدان‌های خفته را بیدار کرد، کرونا‌ ما‌ را‌ به خودمان بازگرداند.

آری! ما زیادی غرق در دنیا بودیم، غرق در مادیات، غرق در خوشی‌های کاذب، ما خودمان را در روزمرگی‌های زندگی گم کرده بودیم و کرونا دوباره به ما فهماند که دنیا عشرت‌کده نیست و محل گذر است. 

کرونا غرور انسان‌ها را شکست، قبل از آنکه ما بخواهیم شکستش بدهیم و ‌بسیاری از منیّت‌ها را از بین برد، خانه نشینمان کرد تا بفهمیم امنیت و سلامتی جسم و روح یعنی چه؟!

به ما درس دین‌داری داد تا بیاموزیم گرچه حرم‌ها بسته است اما باطن دین‌داری ما حفظ حرمت حرم است، حفظ جان مؤمن است، تبعیت از ولی است و حرم قلب مومن است.  

کرونا چه معادلاتی را در دنیا به هم نریخت، چه ابر قدرت‌هایی را متزلزل نکرد؛ امروز چه کسی می‌داند کدخدا کجاست و نوکر، کیست؟ مرزهای فقیر و غنی، سیاست‌مدار و بی‌سیاست، مدیر و مرید و هزاران پست و مقام ستاره‌دار و بی‌ستاره از بین رفت.

کرونا سراغ همه را گرفت‌ و سایه‌اش را بر سر اغلب کشورها در هر قاره و‌ هر گوشه از این کره خاکی افکند.
 
کووید ۱۹ وزنی ندارد اما از موشک‌ها و بمب‌های چند تنی بسیار خطرناک‌تر و مخرب‌تر است و این نشان می‌دهد نوع سلاح‌ها در عرصه نبرد متفاوت شده است، همان‌گونه که معنای سلطه‌گر و سلطه‌پذیر فرق کرده، اصلا کرونا معنای بسیاری واژه‌ها و عناوین را به هم زد. آمریکا که خود را قدرت برتر دنیا می دانست، امروز در صدر جدول مبتلایان به کروناست.

هنوز فراموش نکرده‌ایم روزی که ترامپ با ژست از خود راضی خواستار استمداد ایران از آمریکا در مقابله با کرونا شد و در (کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران)، گفت: ما بهترین متخصصان درمانی را در جهان داریم، ما واقعاً می‌خواهیم و علاقه داریم که به ایرانی‌ها کمک کنیم، تنها کاری که باید بکنند این است که از ما بخواهند و حالا امروز ما ملت ایران، می‌گوییم؛ آقای ترامپ! دولت‌تان در برابر یک ویروس به زانو در آمده است؛ کمک می‌خواهید؟ بی‌منت.

اگرچه کرونا با آمدنش هزاران قربانی گرفت و خیلی‌ها داغدار شدند، اما قربانیان جنگ را کمتر کرد، شاید کودکان سوری و یمنی این شب‌ها با آرامش و ‌امید بیشتری صبح را انتظار بکشند و به فردا بیندیشند.

در یک کلام؛ کرونا در کنار تمام نحسی‌اش یادمان آورد که (یدالله فوق أیدیهم)، دست خدا بالاترین دست‌ها است؛ انسان همواره با مشکلات و مصائب و آزمایشات روبه‌رو خواهد بود، همه باید به قدرت الهی راضی باشیم.

چرا که انسان در تلخی‌ها است که رشد می‌کند و امام سجاد(ع) چه زیبا در دعای خود خطاب به خداوند متعال می‌فرماید که خدایا! نمی‌دانم بیماری موجب نزدیکی بیشتر من به تو می‌شود و یا سلامتی؟

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول