اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

درمان بیش از یک سوم بیماران کرونایی قزوین در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: بیش از یک سوم از مجموع بیماران کرونایی استان در دو بیمارستان تامین اجتماعی قزوین و بیمارستان تاکستان درمان شدند.

درمان بیش از یک سوم بیماران کرونایی قزوین در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

محمدصادق بابایی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: اقدامات گسترده‌ای برای رعایت حال بیمه شدگان از سوی سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است.

وی افزود: از جمله اقدامات می‌توان گفت که دفترچه بیمه‌ بیمه‌شدگانی که تا پایان بهمن سال گذشته اعتبار داشت، تا پایان فروردین ماه سالجاری قابل پذیرش در تمام مراکز مستقیم و غیرمستقیم تامین اجتماعی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: در حوزۀ ارائه خدمات به بیماران کرونایی، قزوین یکی از بهترین استان‌هایی بوده که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در کمک به سلامت بیماران کرونایی استان نقش داشته است.

بابایی مطرح کرد: بیش از یک سوم از مجموع بیماران کرونایی استان در دو بیمارستان تامین اجتماعی قزوین و بیمارستان تاکستان مورد مداوا و درمان قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین بسته‌های آموزشی برای بیمه شدگان، بازنشستگان و بیماران بستری شده در دو بیمارستان و هشت مرکز درمانی که زیرنظر تامین اجتماعی پذیرش می‌شوند، خدمات ارائه می‌شود.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: در بیمارستان رازی قزوین نزدیک به ۳۶ الی ۴۰ تخت و در بیمارستان تاکستان نیز ۳۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی درنظرگرفته شده که البته جداسازی تخت‌های این بیماران با سایر بیماران انجام شده است و در صورت نیاز بیشتر، ما آمادگی کمک رسانی داریم.

بابایی عنوان کرد: باتوجه به اینکه بیمارستان بوعلی، ولایت، شفاء تاکستان و بوئین زهرا نیز جزو بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی است، خدمات برای بیمه شدگان نیز ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی از خدمات سرپایی و دارویی بهره‌مند شده و تحت نظر قرار گرفتند.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین یادآور شد: از اوایل اسفندماه سال گذشته بخش ویژه کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان راه اندازی شده و بالای ۷۰ الی ۸۰ درصد بیماران بستری شده در تخت‌های بیمارستان‌های تامین اجتماعی، بستری و ترخیص شده است.

بابایی اضافه کرد: امروز بیش از ۵۰ نفر بیمار کرونایی و مشکوک به آن در دو بیمارستان رازی قزوین و تامین اجتماعی تاکستان بستری هستند.

بابایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر ارائه خدمات به بیماران کرونایی، سایر بخش‌های دو بیمارستان رازی قزوین و تامین اجتماعی تاکستان به بیماران خدمات ارائه می‌دهد و البته فعالیت‌های روزانه به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کادر درمانی در خط مقدم مبارزه به کرونا قرار دارند و سلامتی آنها در خطر است، تصریح کرد: اگر بخواهیم از این بحران عبور کنیم باید یک برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم سلامت خود و خانواده را تضمین کنیم.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: انجام ورزش مستمر به صورت روزانه، مطالعه، امیدواری به آینده، ارتباط با دوستان و اقوام در فضای مجازی و به صورت تلفنی و تصویری و پرهیز از تجمع حضوری و دورهمی، ایجاد سرگرمی لذت بخش، نوشیدن آب و مایعات به صورت روزانه و مستمر، تنظیم خواب منظم و تغذیه و تقویت سیستم ایمنی مناسب و فعالیت فیزیکی از راه های جلوگیری از ابتلا به کروناست که باید به آن توجه کرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول