اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزایش ۵۷ درصدی بارش باران در فیروآباد

رئیس اداره هواشناسی فیروزآباد گفت : بارش اخیر نسبت به سال زراعی پیش که که حدود ۳۸۸ و ۸ دهم میلیمتر بوده ۵۷ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت مشابه که ۳۷۱ و ۷ دهم میلیمتر بوده ۶۵ درصد افزایش بارش وجود داشته است.

افزایش ۵۷ درصدی بارش باران در فیروآباد

 یاسر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد با اشاره به بارندگی اخیر و امروز اظهار داشت: سیستم بارشی فعال بر روی سامانه استان فارس تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز ( ۱۰ فروردین ) بارش اخیر ۴۰ میلیمتر و ۷دهم میلیمتر و در سال زراعی ۶۱۲ میلیمتر تاکنون بوده است.

وی افزود: این آمار نسبت به سال زراعی پیش که که حدود ۳۸۸ و ۸ دهم میلیمتر بوده ۵۷ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت مشابه که ۳۷۱ و ۷ دهم میلیمتر بوده ۶۵ درصد افزایش بارش وجود داشته‌ است.

یاسر محمدی با بیان این که این حجم از بارش در یازده سال گذشته در این شهرستان بی‌نظیر بوده و با توجه به این که امسال در شهرستان بارش خوبی داشتیم،  ادامه داد: ممکن است در برخی سالها میزان بارش‌ها و بالش‌های جوی مانند سیلاب‌های اخیر ادامه داشته و ترسالی به وجود بیاید اما مشخص نیست این بارش ادامه دار به معنای پایان روند خشکسالی باشد و باید منابع آبی را مدیریت کرد تا این که در شرایط کم‌آبی از آن بهره‌گیری شود.

رئیس اداره هواشناسی فیروزآباد اضافه کرد : گرمایش جهانی و نوسانات اقلیمی باعث افزایش رخداد و پدیده‌های جوی مانند گرما و سرمای زیاد، بادهای شدید، گرد و خاک  و خشکسالی شده وه این مسئله رعایت اصول و قوانین زیست‌محیطی را می طلبد و باید جدی گرفته شود. 

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اداره هواشناسی، حفاظت از جان و مال مردم در فرایند جوی بوده و هواشناسی شهرستان علاوه بر دیده‌بانی و جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات به منظور کاهش خسارات ناشی از پدیده‌های جوی ، پیش‌بینی کوتاه‌مدت و بلندمدت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول