اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تردد خودرویی در سنندج با لغو طرح زوج و فردافزایش یافته است

اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها در سنندج موجب کاهش ترددهای درون‌شهری شد اما با لغو این طرح، میزان تردد افزایش یافته است.

تردد خودرویی در سنندج با لغو طرح زوج و فردافزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، برزو مرادی ظهر امروز در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونا استان کردستان اظهار کرد: یکی از مشکلات در روند اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی وجود خودروهای با پلاک سایر استان‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون از سال 84 به بعد طرح تعویض پلاک اجرا و در واقع اعمال قانون پلاک محور شده و پلاک قابل خرید و فروش نیست اما تاکنون کمتر به این قضیه توجه شده است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان کردستان اذعان کرد: براساس کد 2026 عدم اقدام به تعویض پلاک در زمان خرید و فروش تخلف بوده و هرکس در محل سکونت خود باید پلاک مشخص آن محل را داشته باشد.

مرادی خاطرنشان کرد: اگر براین اساس اقدام می‌کردیم تا الان باید یک‌هزار مورد اعمال قانون داشتیم اما برای جلوگیری از بروز مشکل در این زمینه بخاطر رضایتمندی مردم مماشات کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد ساکن استان دارای پلاک سایر استان‌ها، کادر پزشکی و مسئولان استانی هستند، عنوان کرد: این عدم تعویض پلاک‌ که باید در زمان خود و در کمتر از 10 روز از خرید و فروش خودرو انجام می‌گرفت الان عملا مصوبه مبارزه با کرونا در این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان کردستان در ادامه به اجرای طرح زوج و فرد تردد خودرویی و تاثیرات آن در سنندج گریزی زد و گفت: اجرای این طرح تاثیر بسزایی در کاهش میزان ترددها داشت اما از روز گذشته بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان این طرح لغو شد.

وی اذعان کرد: از زمان لغو طرح زوج و فرد، تردد خودروها در سنندج بیشتر شده است که کمربندی آبیدر بیشترین بار ترافیکی دارد.

 به گفته مرادی، این ترددها اغلب توسط افرادی انجام می‌گیرد که هیچ کاری ندارند و صرفا برای تفریح در این اماکن تردد دارند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان کردستان از آمادگی برای مسدودکردن کمربندی آبیدر سنندج خبر داد و گفت: در شب چهارشنبه آخر سال و شب نوروز این مسیر بسته شد که نتیجه بسیار خوبی داشت.

مرادی اذعان کرد: پیشنهاد ما مسدود کردن این کمربندی در روز 13 فروردین است که با چند دستگاه اتوبوس این کار عملیاتی می‌شود.

وی از میدان جهاد نیز به عنوان یکی از مسیرهای مشکل‌ساز و پرتردد نام برد و گفت: 26 هزار جریمه در مدت کوتاه اجرای طرح زوج و فرد در سنندج اعمال شده که البته تعدادی از این ترددها ضروری بوده است.

مرادی افزود: ادارات و سازمان‌هایی که کار ضروری داشته‌اند لیست وسایل نقلیه که کارشان ضروری بوده را ارائه کنند و براساس  اجازه ستاد مبارزه با کرونا پلیس نسبت به حذف این جرائم اقدام کند.

وی تصویب مصوبه برخورد و اعمال قانونی با کسانی که به توصیه‌های پزشکی توجه نکرده و تردد داشته از سوی ستاد مبارزه با کرونای استان را ضروری دانست و گفت: اعمال جریمه برای تردد از قانون در این راستا مانند طرح زوج و فرد تردد خودروها در روز 13 فروردین جاری باید اعمال شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول