اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش زنجیره انتقال کرونا هدف اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: اقدام حداکثری برای کاهش زنجیره شیوع بیماری کرونا و در عین حال پاسخ به نیازهای ضروری و اداره امور جامعه، هدف اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.

کاهش زنجیره انتقال کرونا هدف اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین ذولفقاری ظهر امروز در ارتباط تصویری با معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان و تعدادی از مسوولان استان که از طریق ویدیوکنفرانس انجام شد، اظهار کرد: در ایام پایان سال گذشته و شروع سال جدید در کشور گرفتار بیماری کرونا شدیم که از تلاش تمام استان‌ها در بحث مقابله و قطع زنجیره این ویروس تقدیر می‌کنیم.

رئیس کمیته انتظامی اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا تصریح کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره شیوع کرونا در کشور تدوین و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این طرح در سطح کشور شروع شده است، برخی از دستگاه‌ها و استانداری‌ها ابهاماتی داشتند و حتی در برخی از استان‌ها خارج از حدود طرح اقداماتی انجام گرفته است.

ذولفقاری تصریح کرد: افراط و تفریط در اجرای طرح جایز نیست و می‌تواند مشکل‌ساز باشد به همین دلیل به هیچ وجه نباید در اجرای طرح افراط و تفریط شود.

وی عنوان کرد: اقدام حداکثری برای کاهش زنجیره شیوع بیماری کرونا و در عین حال پاسخ به نیازهای ضروری و اداره امور جامعه هدف اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی گفت: در 15 اسفند سال گذشته دو طرح دیگر در همین راستا تهیه و به دولت فرستادیم اما بنا به شرایطی این طرح‌ها مورد قبول قرار نگرفت.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید به نحوی عمل کنیم که اجرای این طرح نارضایتی عمومی را بالا نبرد و براساس آنچه تعریف و تعیین شده اجرا شود.

وی از دستور جدید رئیس جمهوری برای قرنطینه افرادی که تست آنها مثبت می‌شود خبر داد و عنوان کرد: وزارت کشور و کمیته انتظامی اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی طرح‌ها را ابلاغ می‌کند و باید براساس آنچه تصویب می‌شود در استان‌ها اجرا شود.

ذولفقاری با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به معنی قرنطینه شهرها نیست، گفت: نحوه برخورد برخی استان‌ها در ورودی و خروجی شهرها در مورد خودروها خارج از مصوبات ابلاغی است.

وی افزود: طرح و یا طرح‌هایی که اجرا می‌شود باید دقیقا براساس آنچه به تصویب می‌رسد اجرا شود چرا که اگر فراتر از این باشد موجب نگرانی و بروز مشکل خواهد شد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: منظور ما از گزارش‌دهی این است که این گزارش‌ها به برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی در ادامه کار کمک کند و به نوعی چراغ راهی برای برنامه‌ریزی‌های آینده باشد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول