اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خسارت 70 میلیاردی سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: برآورد اولیه از خسارات وارد شده به باغات در حال حاضر بیش از 70 میلیارد تومان بوده و در ادامه با بارندگی و کاهش دما رو به رو هستیم که هشدارهای لازم به باغداران داده شده است.

خسارت 70 میلیاردی سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری

مرتضی زمانپور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد بحران چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بارش‌های بهاره با هدف پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش خسارت‌های سرمازدگی باغات استان جلسه‌ای تشکیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: برآورد اولیه خسارات وارد شده در حال حاضر بیش از 70 میلیارد تومان بوده و در ادامه با بارندگی و کاهش دما رو به رو هستیم که هشدارهای لازم به باغداران داده شده است.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات  ایجاد دود در باغات و چوم‌سوزی است که بحث هماهنگی برای در اختیار گذاشتن نفت و گازوئیل به باغداران انجام شد.

زمانپور خاطر نشان کرد: در حال حاضر بین 10 تا 30 درصد از باغات دچار سرمازدگی شده است که احتمال بالا رفتن این درصد پس از بارندگی‌های پیش رو و کاهش دما وجود دارد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول