اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

74 واحد صنعتی در کاشمر از کمبود نقدینگی رنج می‌برند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر با اشاره به اینکه 74 واحد صنعتی در این شهرستان از کمبود نقدینگی رنج می‌برند، گفت: تقویت صنعت می‌تواند مشکلات این بخش را کاهش دهد.

74 واحد صنعتی در کاشمر از کمبود نقدینگی رنج می‌برند

محمدرضا پورکاویان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: مردم باید وارد میدان کار صنعت و تولید شده و با به کارگیری سرمایه‌های خود در راه تولید چرخ صنعت تولید را به چرخش درآورند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر با اشاره به اینکه 74 واحد صنعتی در کاشمر از کمبود نقدینگی رنج می‌برند، اضافه کرد: تامین سرمایه در گردش سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات نقدینگی آنها از دیگر چالش‌های حوزه صنعت است.

وی با اشاره به اینکه نوسات قیمت‌ها در کشور هم از دیگر چالش‌های این بخش است، ادامه داد: یکی از مواردی که ضریب امنیت یک فرد سرمایه‌گذار را تامین می‌کند، ثابت بودن قیمت‌ها است که هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده از آن راضی هستند، ولی نوسات قیمت موجب به وجود آمدن عدم شفافیت کاری می‌شود.

پورکاویان رفع مشکلات موجود را عاملی برای تقویت بخش صنعت دانست و تصریح کرد: بحث ارزش افزوده هم از دیگر چالش‌ها است که باید این مهم بیش از این مورد توجه قرار گرفته و روی آن فکر شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر با اشاره به کم‌فروغی جایگاه صنعت در منطقه، بیان کرد: خرید مواد اولیه مورد نیاز نیز از جمله چالش‌های این حوزه بوده که نیاز است به آن پرداخته شود.

وی توجه به صنعت، معدن و کشاورزی را از عوامل توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: بی‌شک بخش معدن و صنایع معدنی یکی از منابع مهم و اقتصادی کشور به شمار می‌آید که می‌تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی نقش به‏‌سزایی ایفا کند و بهره‌برداری از این ظرفیت عظیم برای رشد و توسعه اقتصادی، مستلزم نگاهی تخصصی به مسائل فراروی این عرصه است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول