اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تجمع‌های پی‌درپی در شاهرود و تدبیری که نشد+ فیلم و عکس

این روزها شاهد برگزاری تجمع‌های پی‌درپی در شاهرود به دنبال عزل شهردار این شهر هستیم؛ اما چرا استانداری سمنان به مصوبات خود عمل نمی‌کند و برای عدم برگزاری این تجمع‌ها تدبیر نمی‌شود؟

تجمع‌های پی‌درپی در شاهرود و تدبیری که نشد+ فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس استان سمنان، ستاد ملی مبارزه با کرونا اوایل اسفندماه سال گذشته در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، با مصوبه‌ای از استانداران سراسر کشور خواست تا نسبت به لغو تمام تجمع‌ها و برنامه‌های رسمی یا غیررسمی که امکان تجمع مردم در آنها وجود دارد، اقدام کنند.

این مصوبه در استان سمنان هم اعلام شد و حتی برخی برنامه‌های عمومی همچون نمازهای جمعه و جماعات، جشن‌ها و حضور در آرامستان‌ها به حالت تعلیق یا تعطیل درآمد.

چند روز پیش معاون وزیر کشور و رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا مجدداً تأکید کرد که «برگزاری هرگونه مراسم رسمی و غیررسمی که محل تجمع افراد باشد، لغو می‌شود»؛ اما چرا تصمیمات اولیه و ثانویه در شهرستان شاهرود در روزهای اخیر جدی گرفته نشده است؟

ممنوعیت تجمع در کلام مدیران

۲۶ اسفندماه پارسال بود که در بند هفتم مهم‌ترین اقدامات ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان بیان شد: برگزاری هرگونه مراسم ملی و مذهبی (چهارشنبه آخر سال، زیارت اهل قبور در پنج‌شنبه آخر سال و مراسم تحویل سال نو) و نیز هرگونه برنامه‌ای که منجر به تجمع مردم در سطح شهرها و روستاها شود، با اطلاع‌رسانی و نظارت دستگاه‌های متولی ممنوع است؛ تصویر زیر را ببینید:

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان هم در نشست دیگری تصریح کرده بود: «تعطیلی مکان‌هایی که امکان تجمع وجود دارد، ادامه یابد و تمامی مسئولان موظف به سلامت و حفظ جان شهروندان هستند»؛ تصویر زیر را ببینید:

قاسم شریفی، رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان هم در بازدید از فضای اداری سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان و نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفته بود: «با توجه به شرایط حاضر باید از هرگونه تجمع پرهیز نمود»؛ تصویر زیر را ببینید:

برگزاری تجمع‌های پی‌درپی در شاهرود

از بررسی پیشینه موضوع که بگذریم، این روزها جمعی از شهروندان شاهرود با برگزاری تجمع‌های پی‌درپی، خواستار ابقای شهردار و لغو مصوبه شورای شهر برای برکناری «محسن احمدی» می‌شوند.

برخی شهروندان شاهرودی با ارسال فیلم‌هایی برای خبرگزاری فارس استان سمنان، از تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان خبر می‌دهند که گویا برای روزهایی ادامه یافته است؛ آنها به این طریق می‌خواهند نگرانی خود را از برکناری شهردار شاهرود اعلام کنند و خواستار لغو مصوبه شورای شهر هستند.

یکی از شهروندان امروز در تماس تلفنی با خبرگزاری فارس گفت: بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی، اختلافات اعضای شورای شهر با شهردار افزایش یافت و آنها از شهردار منتخب خود خواستند که از سِمت شهرداری استعفای دهد و همین امر موجب اعتراض برخی از شهروندان شده است.

این شهروند شاهرودی که از افراد شناخته‌شده شاهرود است، می‌گوید: بعد از این تجمع، فرماندار شاهرود حتی حاضر به بیرون آمدن از اتاق کارش نشده؛ ولی پنج نفر به نمایندگی به داخل فرمانداری رفته و با فرماندار مذاکره کرده‌اند ولی هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

نمونه‌ای از اعلام ممنوعیت تجمع- آرامستان سرخه

تجمع جای خود؛ کرونا چه می‌شود؟

اگر از بررسی مسائل مربوط به برکناری شهردار شاهرود که موضوع گزارش امروز ما نیست و در مطلب دیگری به طور ویژه به آن خواهیم پرداخت بگذریم، باید دانست نقش استانداری سمنان در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات استانی این ستاد در استان سمنان چیست؟

چطور می‌شود طی چند روز، تجمع‌هایی در استان سمنان و شهرستان شاهرود برگزار می‌شود و هیچ اقدام نظارتی از سوی استانداری سمنان، ستاد مبارزه با کرونا و به طور مشخص، کمیته‌های ذیل آن خبری نمی‌شود؟

خواست مردم شاهرود برای ابقای شهردار موردپسندشان جای خود، اما استانداری سمنان و فرمانداری شاهرود که در حکم معاونت استانداری است، برای حفظ سلامت و جان مردم که این روزها در این تجمع‌ها شرکت می‌کنند، چیست؟

نمونه‌ای از اعمال محدودیت‌های تردد برای جلوگیری از تجمع

چه اقدامی انجام دادید؟

قاسم شریفی، رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان پیش‌تر به خبرنگار فارس گفته بود: تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته بازرسی و نظارت» تنها در استان سمنان شکل گرفته و هیچ استان دیگری در سطح کشور، این کمیته را ذیل ستاد مقابله با کرونا تشکیل نداده است.

وی در بیان ضرورت‌های تشکیل این کمیته تأکید کرده بود: «وظیفه اصلی ما، ارزیابی از اجرای مصوبات ستاد کشوری و استانی است؛ مطمئناً ما در کمیته باید ارزیابی‌ها و تحلیل‌های منطقی و واقعی در اختیار اعضای ستاد قرار دهیم تا تصمیمات درست و منطقی اتخاذ شود».

امروز این پرسش فراروی مدیران استان سمنان و ستاد مقابله با کرونا در این استان قرار دارد که با دریافت گزارش‌ تجمع‌های مردم شاهرود مقابل فرمانداری این شهرستان، این کمیته چه اقدامی برای ارزیابی از اجرای مصوبات ستاد کشوری و استانی که مشخصاً بر ممنوعیت هرگونه تجمعی تأکید دارد، انجام داده است؟

اگر برگزاری این تجمع‌ها، بخشی از تدابیر مربوط به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را بی‌اثر سازد و در شیوع این ویروس تأثیر بگذارد که به گفته مسؤولان وزارت بهداشت و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان این نقش را ایفا خواهد کرد، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

این ویدئو را ببینید:

انتهای پیام/۷۴۰۳۰/م/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول