اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۸| بچه‌های حاج قاسم/ نگرش حاج قاسم به دوستان و دشمنان

شما را دعوت می‌کنیم به یک پویش، «#خانه_بمانیم_کتاب_بخوانیم»؛ در اینجا با کتاب جذاب «بچه‌های حاج قاسم» همراه می‌شوید تا با زبانی ساده با حقایق هشت سال دفاع مقدس آشنا شوید.

۱۸| بچه‌های حاج قاسم/ نگرش حاج قاسم به دوستان و دشمنان

خبرگزاری فارس-همدان؛ این روزها و با وجود موجود ریزی به نام «کرونا» بهترین کار خانه ماندن است و شیرین‌ترین کار در خانه هم کتاب خواندن.

به همین منظور خبرگزاری فارس با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، هر روز برای شما کتابی معرفی خواهد کرد تا کمی اوقات فراغت شما را پر کند.

کمی از کتاب را هم برای شما خواهیم خواند البته به اندازه‌ای که حقوق مولف و ناشر حفظ شود. اینجا شما را دعوت می‌کنیم برای یک پویش، #خانه_بمانیم_کتاب_بخوانیم، عکس‌های خود را نیز به اینستاگرام خبرگزاری فارس به آدرس farshamedan و یا اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به آدرس hamedan_public_libraries ارسال کنید.

 

حاج قاسم سلیمانی به زبان ساده

کتاب «بچه‌های حاج قاسم» خاطرات شفاهی از زندگی سردار حاج حسین معروفی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است که با سردار حاج قاسم سلیمانی دوستی و ارتباط نزدیکی داشته است. این کتاب با زبانی عامیانه حقایق جنگ و دوران دفاع مقدس را بیان کرده و در جای جای آن نگرش و دیدگاه حاج قاسم در برخورد با دوستان و دشمنان به نمایش گذاشته است.

سردارمعروفی کسی است که در نوجوانی لباس سپاه را پوشید و به جبهه‌ها رفت. هفت سال جنگید و بارها مجروح شد و تا پای شهادت پیش رفت. کسی که به گفته حاج قاسم سلیمانی، کم‌سن و سال‌ترین فرمانده گردان در لشکر ۴۱ ثارالله بود.

سردار معروفی در ابتدای کتاب و در بخش تقدیر و تشکر از افرادی که در آماده‌سازی این کتاب، دستی داشته‌اند، به نکاتی اشاره می‌کند که نکته آخر، جالب‌تر از بقیه است. آنجا که می‌نویسد: نام این کتاب با مشورت جمعی از رزمندگان و آزادگان عزیز و سرافراز و بدون آگاهی سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی انتخاب شده است، چراکه یقین داشتم در صورت مشورت با ایشان، با این نامگذاری مخالفت می‌کردند.

کتاب «بچه‌های حاج قاسم» پس از مقدمه مؤلف و تقدیر و تشکر، ۶ بخش دارد که سه بخش اول هم شامل چندین فصل می‌شود. در بخش چهارم کتاب نیز خاطرات همسر سردار معروفی در حدود ۱۶ صفحه آمده است. بخش پنجم کتاب را هم تصاویر رنگی تشکیل داده که کیفیت خوبی در چاپ و طراحی دارند. از ویژگی‌های دیگر این کتاب، بخش نمایه است که استفاده از آن را برای علاقمندان و پژوهشگران راحت تر می‌کند.

این کتاب را نشر فاتحان منتشر کرده است.

 


 بخشی از کتاب را با صدای «مرضیه خوشبخت» کتابدار کتابخانه مرکزی همدان که به کمپین #خانه_بمانیم_کتاب_بخوانیم پیوسته را با هم می‌شنویم.

 انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول