اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

غربالگری و تب‌سنجی یک میلیون نفر در مبادی ورودی و خروجی‌ مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران از غربالگری و پایش سلامت بیش از یک‌میلیون نفر در مبادی ورودی و خروجی‌های استان در قالب اجرای طرح تب‌سنجی خبر داد.

غربالگری و تب‌سنجی یک میلیون نفر در مبادی ورودی و خروجی‌ مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجتبی اکبری با اشاره به مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی مهار کرونا در خصوص اجرای کنترل سلامت همه سرنشینان خودروها در مبادی ورودی و خروجی های استان اظهار کرد: هلال احمراستان مازندران در راستای اجرای مصوبه مزبور با برپایی ۱۵ پست غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرستانهای آمل، نوشهر، رامسر، بهشهر، گلوگاه، سوادکوه، چالوس، قائمشهر و ساری عملیات پایش سلامت مسافرین ورودی و خروجی را در دستور کار قرار داد که تاکنون سرنشینان ۳۳۶ هزار خودرو به استعداد بیش از یک‌میلیون نفر مورد غربالگری و تب سنجی قرارگرفتند.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۳۸۶ نفر دارای درجاتی از تب بودند که جهت بررسی بیشتر به واحد پزشکی مستقر در ایستگاه‌های مذکور هدایت شده که در نهایت ۱۶۰ نفر که مشکوک به ویروس کووید ۱۹ بودند جهت قرنطینه و طی مراحل درمانی ارجاع شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران با تاکید بر ضرورت همکاری شهروندان برای اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و قطع کردن زنجیره ویروس مرگبار کرونا بیان کرد: تحقق این طرح مستلزم اجتناب مردم از هرگونه سفرهای غیرضروری و ماندن در خانه است.

اکبری هدف از پایش سلامت مسافران را شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سنجش نخستین علامت بیماری یعنی افزایش تب و دمای عمومی بدن اعلام کرد و یادآور شد: در این عملیات افراد مشکوک جهت اقدامات بعدی نظیر قرنطینه و طی مراحل درمانی به گروه بهداشت و درمان مستقر در ایستگاههای مذکور هدایت می‌شوند.

وی ادامه داد: سرنشینان تمامی خودروی خروجی از استان به دقت مورد پایش و غربالگری قرار می‌گیرند و امکان ورود و خروج افرادی که مشکوک به ابتلا به ویروس کووید ۱۹ باشند وجود ندارد.

وی افزود: در راستای شکست کرونا، همه شهروندان باید با توجه به گستره تهدید و خسارات مالی و جانی این ویروس مخرب، هوشمندانه و متعهدانه عمل کنند و پروتکل‌های بهداشتی را به دقت اجرا کنند تا با هزینه کمتری بتوانیم بر این ویروس مرگبار پیروز شویم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول