اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

اهدای ۲ هزار بسته حمایتی به محرومان قرچک/ فعالیت ۱۱۰ گروه جهادی در مبارزه با کرونا

فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک با اشاره به شناسایی حدود ۲هزار خانواده از محرومان و نیازمندان گفت: نیازمندی‌ معیشتی، غذایی و بهداشتی این خانواده‌ها شناسایی، تأمین و در در قالب بسته‌هایی اهداء شد و این کار تا ریشه‌کنی کروناتعطیل نخواهد شد.

اهدای ۲ هزار بسته حمایتی به محرومان قرچک/ فعالیت ۱۱۰ گروه جهادی در مبارزه با کرونا

علی اصغر شهیری فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک در سالروز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قرچک به تشریح برنامه‌ها و اقدامات سپاه ناحیه ۱۵ خرداد این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: امیدوارم سال جدید پرخیر و برکت بدون آلام و گرفتاری برای ملت ایران و تمامی مؤمنین و مؤمنات رقم بخورد.

وی افزود: در بحث کمک به سیل‌زدگان ارزاق و خوراکی که توسط مجموعه سپاه و بسیج جمع آوری شده بود با یک هماهنگی این اقلام اعم از غذاهای کنسروی و مایحتاج عمومی مردم برای استان‌های گلستان و مازندران ارسال شد.

فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک با اشاره به تعهد به خدمات‌رسانی به مردم استان‌های گلستان، مازندران و شهرستان سیمرغ، اضافه کرد: بلافاصله بعد از سیلی که در استان لرستان اتفاق افتاد یک گروه جهادی ۳۰ نفره پای کار را با تجهیزات کامل آماده کردیم و به پلدختر فرستادیم و قریب به ۳۰ روز عزیزان بسیجی قرچک در آنجا خدماتی اعم از تأمین نیازهای ضروری و لایروبی معابرعمومی، منازل مردم، ادارات و تجهیزات گیرکرده زیر گل‌ولای را ارائه کردند.

احداث ۱۵ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده

سرگرد شهیری ادامه داد: بصورت استانی گروه‌های جهادی باهم متحد شدند و ۱۵۰ واحد مسکونی در پلدختر از طریق جمع آوری کمک‌های مردمی و خیران ساخته شد که از این تعداد ۱۵ واحد مسکونی سهم پشتیبانی سپاه ۱۵خرداد شهرستان که بخشی از این کمک‌ها به صورت مصالح ساختمانی و نقدی بود ارسال شد و این واحدها در آستانه افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد:جمع آوری کمک‌های مردمی اعم از ارزاق و توزیع آن در شهرستان‌ پلدختر و شهرستان‌های هم‌جوار یکی از  مهم‌ترین کارهایی بود که در ابتدای سال ۹۸ در مناطق سیل زده توسط سپاه قرچک صورت گرفت.

فرمانده سپاه قرچک عنوان داشت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که انجام شد ما به عنوان شهرستان پایلوت مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پلدختر را گرفتیم و نزدیک به ۴۰ دستگاه اتو، تجهیزات و البسه را در آنجا فراهم کرده و جداسازی، تفکیک، اتو کردن لباس‌ها و آماده کردن و بسته‌بندی آن‌ها را انجام دادیم که کل البسه شهرستان‌های استان در یک مقطعی توسط گروه‌های جهادی تفکیک و بسته بندی شد و در پلدختر با ایجاد فروشگاهی و تحویل بن به مردم براحتی وسایل خود را دریافت کردند.

شهیری بیان کرد: تمام اقلامی که توسط سپاه قرچک و شهرستان‌های دیگر آماده می‌شد به آن فروشگاه ارسال و افرادی که در سیل دچار آسیب شده بودند تمام اقلام و مایحتاج خودش را از این فروشگاه تهیه می‌کردند و این از کارهای ابتکاری سپاه در این عرصه بود که  اثراث بسیار خوب و فراوانی را به همراه داشت که علاوه بر نظم، مردم این مناطق نیازمندی‌های موردنظر خودشان را خیلی راحت در دسترس داشته و توفیقی حاصل شد که بچه‌های گروه جهادی و بسیجی شهرستان دراین عرصه خوش درخشیدند و اقدام ارزشمندی را انجام دادند.

جهاد فرهنگی و محرومیت‌زدایی در قرچک

وی برجسته‌ترین کار فرهنگی سپاه در سال ۹۸ را راه‌پیمایی هفته عفاف و حجاب دانست و ابراز داشت: در حوزه ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی، جهاد و شهادت با برگزاری برنامه‌های مختلفی هم‌چون برنامه آبروی محله که به معرفی شهدای محلات می‌پرداخت و یادواره‌های شهدای محله‌ای و شهرستانی که اولین یادواره شهدای شهرستان در مسجد جامع قرچک برگزار شد از اقدامات مهم فرهنگی بود که رقم خورد.

فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک یادآور شد: در موضوعات امنیتی مانند گرانی بنزین، بسیجیان و همکاران در سپاه شهرستان خوش درخشیدند و ظرف چند ساعت با مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها طبعات این موضوع را مدیریت و جمع آوری کردیم.

سرگرد شهیری به توزیع چندین مرحله بسته‌های حمایتی به نیازمندان شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در کل سال ما چندین مرتبه بسته حمایتی در بین نیازمندان توزیع می‌کنیم که این بسته‌ها بودجه و اعتباری ندارد بلکه با خون و دل به دست ما می‌رسد یعنی بسیجیان و سپاه به صورت جهادی این کار را انجام می‌دهند که توفیق داشتیم در چند مرحله این بسته‌های حمایتی توزیع شد.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در بحث محرومیت زدایی در سطح شهرستان انجام شده است و ۱۵ خانه توسط گروه‌های جهادی ترمیم و بازسازی شده و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته است.

بازسازی و مرمت ۴ مدرسه و توزیع هزار بسته حمایتی 

فرمانده سپاه قرچک در خصوص اجرای طرح هجرت در سال ۹۸ توضیح داد: ۴ مدرسه در قالب طرح هجرت در سال ۹۸ رنگ آمیزی، ترمیم، بازسازی و مرمت شد و گروه‌های جهادی در این عرصه به کمک آموزش و پرورش آمدند.

سرگرد شهیری با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ حدود ۱۰ محله را در قالب محله اسلامی تعریف شد، گفت: این محله‌ها در واقع مدیر محله داشتند که توسط معتمدان و مسؤولان محلی انتخاب شدند و در کنار شورای محله کارهای خوبی انجام شد که در محلات محروم باغ شهر و گلشهر این اقدامات ظهور و بروز بالایی داشت که اگر مقداری به آن‌ها توجه و حمایت بیشتری شود می‌توان از این حالت درآورد.

وی اضافه کرد: در این محله‌ها در ابتدای مهرماه یک هفته اقدام و جهاد شهرستانی انجام و حدود هزار بسته حمایتی توزیع شد که به مدارس لوازم تحریر هدیه و در بین نیازمندان نیز بسته معیشتی، غذایی و پوشاک اهداء شد.

فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک عنوان داشت: در بحث فضای سبز یک سری اقدامات خوبی با هماهنگی شهرداری انجام شد و قریب به ۱۰۰ متر نقاشی و دیوارنویسی در شهرک گلشهر انجام شد، نصب بیلبورد تبلیغاتی در ابتدای ورودی شهرک، پیگری موضوعات فاضلاب این محله که در این موضوع تلاش و پیگیری زیادی شد ولی نتایج خوبی حاصل نشد و امیدوارم در سال ۹۹ بتوانیم با عبور از مسئله کرونا با اقدامات و پیگیری‌های لازم نتایج خوبی در این شهرک رقم بخورد.

سرگرد شهیری به اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال گذشته ۱۰ دستگاه اتوبوس از محلات به مناطق غرب کشور اعزام و ۲ دوره هم اردوی راهیان نور دانش آموزی انجام شد که این با مشارکت مسؤولان شهرستان و به ویژه آموزش و پرورش شکل گرفت.

فعالیت ۱۱۰ گروه جهادی در مبارزه با کرونا/ اهدای ۲ هزار بسته حمایتی

وی با اشاره به فعالیت بسیجیان و سپاه ۱۵ خرداد قرچک در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، اظهار کرد: ما در همه موضوعات و مسائل مختلف وظایفی داریم و در بحث ویروس کرونا بسیجیان شهرستان تا به امروز در ۱۱۰ گروه جهادی فعالیت داشته و در ۵ موضوع و مؤلفه گروه جهادی سپاه کار می‌کنند.

فرمانده سپاه قرچک موضوع اول را تولید ماسک اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۴ کارگاه تولید ماسک به صورت رایگان در حال تولید بوده که در اختیار مردم قرار می‌دهند و موضوع دوم تشویق دوستان برای کار حمایتی در تولید مایحتاج ضروری بیمارستانی مثل لباس‌های مخصوص پزشکان برای مقابله با کرونا است.

سرگرد شهیری اضافه کرد: نزدیک به ۲ هزار خانواده از محرومان شهرستان با نیازمندی‌های معیشتی، غذایی و بهداشتی شناسایی شد که ظرف چند روز گذشته اقلام تأمین و در اختیارشان قرار گرفت و این اقدام تداوم داشته و حتی در ایام تعطیلات هم این کار امر تعطیل نشد و تا پایان ریشه‌کنی کرونا این کار را با همت دوستان بسیجی انجام خواهیم داد.

وی به مشارکت سپاه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک در بحث اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: در صورت نیاز و اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان با گروه‌های جهادی ۴ نفره به یاری وزارت بهداشت خواهد رفت.

فرمانده سپاه قرچک یادآور شد: در بحث رصد اطلاعاتی بسیج و شناسایی محتکران، افرادی که لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده را احتکار کرده بودند دستگیر شدند و رصدهای دیگری در دست اقدام است که اقدامات خوبی هم در این بخش در سپاه مشاهده شد.

شهیری ادامه داد: بخشی از این کارها با مشارکت ناجا  و بخشی را هم خود سپاه انجام داد که از محصول این موضوع کشف مقادیری الکل بود که باتوجه به کمبود و نیاز بیمارستان شهید ستاری تقدیم این مرکز درمانی شد.

وی افزود: یکی از موارد دیگر در مبارزه با کرونا اعلام آمادگی گروه‌های جهادی برای کار بیمارستانی بود که با اعلام آمادگی ۴۰  نفر از بسیجیان آموزش مختصر یک هفته‌ای در شبکه بهداشت و درمان و نیز بیمارستان در قسمت‌هایی که به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می‌شود حضور پیدا کرده و به کمک و یاری پرستاران شتافتند.

فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک به ضدعفونی معابر عمومی و مراکز پرتردد شهرستان توسط بسیجیان سپاه ۱۵ خرداد به طور شبانه روزی اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از ویروس کرونا تقریباً می‌توان گفت کل شهرستان قرچک هر شب ضدعفونی می‌شود.

شهیری در ادامه تأکید کرد: از همه بازاریان، کسبه و مردم عزیز قرچک عاجزانه خواهش می‌کنیم همان‌طور که همیشه در همه سختی‌ها با تبعیت از مقام عظمای ولایت، انقلاب را کمک کرده امروز نیز برای ریشه‌کنی این ویروس منحوس در خانه بمانند که بزرگ‌ترین خدمت مردم از خانه خارج نشدن و خلوت کردن بازارها و مراکز پرتردد است تا این بیماری واگیردار سرایتش به حداقل برسد.

وی در پایان اظهار کرد: به همه عزیزان خدمت‌رسان، پزشکان و پرستاران در این عرصه و همه عزیزانی که امروز دست به دست هم دادند تا بتوانند با این بیماری مقابله کنند و بهبودی کامل را به جامعه برگردانند خداقوت می‌گویم و از خداوند می‌خواهم به همه ما توفیق خدمت‌رسانی دهد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول