اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تماس تلفنی رهبر حماس و رئیس‌جمهور تونس؛تأکید بر مقابله با کرونا در غزه

رئیس‌جمهور تونس در تماسی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، فلسطین را مسأله اول جهان اسلام خواند و بر آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا در نوار غزه تأکید کرد.

تماس تلفنی رهبر حماس و رئیس‌جمهور تونس؛تأکید بر مقابله با کرونا در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس تماسی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس برقرار و برهمبستگی تونس با ملت فلسطین بویژه در این مرحله حساس برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، سعید در این تماس که جمعه شب (دیشب) انجام شد بر جایگاه فلسطین و ملت آن نزد تونس تأکید کرد و گفت، تمام امکانات و توانایی‌های تونس در خدمت برادران فلسطینی است.

وی ادامه داد: فلسطین و قدس مسأله اصلی امت عرب باقی می‌ماند تا زمانی که از اشغالگری نجات پیدا کند.

هنیه هم از ضمن قدردانی ادامه داد: این موضع از ریاست‌جمهوری تونس و ملت برادر این کشور عجیب نیست زیرا جایگاه فلسطین در ذهن و وجدان آنهاست.

رئیس دفتر سیاسی حماس پس وضعیت کنونی در نوار غزه محاصره‌شده و پیامدهای شیوع کرونا و نیز عموم ملت فلسطین در اردوگاه‌های خارج از فلسطین بویژه لبنان را تشریح کرد و خواستار کمک‌های انسانی و پزشکی فوری شد.

هنیه در ادامه وضعیت اسرای فلسطینی و ضرورت آزادسازی آنها در سایه تهدید کرونا را تشریح کرد و خواستار ارسال پیامی فوری به دبیرکل سازمان ملل و دیگر نهادهای مربوطه بین‌المللی برای آزادی اسرا شد.

قیس سعید قول داد که  این موضوعات را از طریق سازمان‌های تونسی و بین‌المللی مربوطه پیگیری کند.

در پایان این تماس تلفنی دو طرف بر روابط محکم و ادامه ارتباط، مشورت و همکاری در مسایل مختلف بویژه در سایه تحولات اخیر برای مسأله فلسطین و قدس تأکید کردند.

وزارت بهداشت غزه هفته گذشته از ابتلای نه نفر به کرونا در این منطقه خبر داد. منطقه‌ای که با تنها ۳۶۰ کیلومتر مربطه نزدیک به دو میلیون نفر را در خود جای داده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول