اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

دید و بازی 3| تجربه حکمرانی در قلمرو پادشاهی با بازی «دژ»+فیلم آموزشی

این روزها که به دلیل شیوع کرونا مجبور به قرنطینه خود و خانواده خود هستید، می توانید با سرگرمی های مختلف سلامت جسمی و روانی خود را تضمین کرده و از آسیب های روحی و روانی ساعت ها گشتن در فضای مجازی و موبایل به دست بودن جلوگیری کنید.

دید و بازی 3| تجربه حکمرانی در قلمرو پادشاهی با بازی «دژ»+فیلم آموزشی

گروه تفریح و نشاط؛ گاهی به دلایل گوناگون روند زندگی تغییر میکند و ما مجبور به ماندن در خانه می شویم، در خانه ماندن و بیرون نرفتن برای برخی از افراد که بیشتر اوقات خود را در بیرون از خارج از خانه می گذراندند، سخت و طاقت فرسا است.

این روزها که به دلیل شیوع کرونا مجبور به قرنطینه هستید، می توانید با سرگرمی های مختلف و بازی های رومیزی خانوادگی سلامت جسمی و روانی خود را تضمین کرده و از آسیب های روحی و روانی ساعت ها گشتن در فضای مجازی و موبایل به دست بودن جلوگیری کنید.

ما در خبرگزاری فارس تعدادی از این بازی ها را به شما معرفی می کنیم، فقط کافی است گزارش ما را بخوانید و ویدئویی را که برای تان تهیه کرده ایم به دقت ببینید.

شما می توانید در خانه این بازی را با همراهی بچه ها و همسرتان انجام بدهید و یک نیم روز تعطیل جذاب و هیجان انگیز برای خانواده تان بسازید. 

 

 

در جعبه بازی «دژ» چه خبر است؟

«دژ» در دسته بازی های استراتژی برای گروه سنی 10 سال به بالا طراحی شده و تعداد بازیکنان آن بین 2 تا 7 نفر متغیر است، این بازی که حدود 45 دقیقه تا یک ساعت می تواند شما را سرگرم کند حاوی 8 کارت نقش، 61 کارت سازه، 25 سکه، یک تاج، یک کیسه پارچه ای و دفترچه قوانین بازی است.

در این بازی بازیکنان تلاش می کنند با جمع آوری سکه، سازه های جدید بسازند و با مدیریت و حفظ منابع، شهر خود را گسترش دهند.

 

نحوه انجام بازی

بازی دژ در چند دور و هر دور در 2 فاز انجام می شود، درفاز اول هر بازیکن یک نقش را انتخاب کرده و بقیه کارت ها را به نفر سمت چپ خود می دهد تا هر بازیکن یک نقش داشته باشد. در فاز دوم هر بازیکن می تواند سه کار را انجام دهد که ترتیب این کارها را خودش بنا به استراتژی که دارد تعیین خواهد کرد.

کار اول انتخاب منابع است، بازیکن ها باید بین دو سکه یا دو کارت یکی را انتخاب کنند، کار دوم ساخت و ساز است یعنی هر بازیکن می تواند یک سازه در شهر خود بسازد و هزینه آن را پرداخت کند، کار سوم هم استفاده از قابلیت نقش است که معمولاً کلیدی ترین کاری است که هر بازیکن در نوبت خودش انجام می دهد.

بازیکنان به ترتیب شماره نقش ها بازی می کنند و تا وقتی نوبت نقش بازیکنی نباشد نباید نقش خود را لو بدهد، هر نقش قابلیت خاصی دارد که با توجه به استراتژی خود به آن نیاز پیدا می کنید اما این نیاز را نباید بازیکنان دیگر متوجه شوند، چرا که اگر بفهمند یا اصلاً نمی گذارند آن کارت به شما برسد یا سرتان را زیر آب می کنند و یااینکه هر چه سکه جمع کرده اید را برمی دارند.

در بازی دژ هر سازه مخصوص یکی از چهار نقش سازنده است، سازه های نظامی برای سردار، سازه های تجاری برای تاجر، سازه های مذهبی برای حکیم و سازه های سلطنتی برای شاه ،سازه های خاصی هم در بازی وجود دارد که هر کدام قابلیتی دارند.

 

در این بازی نیازمند استراتژی هستید

در بازی دژ شدیداً به عنصر کمیابی به اسم استراتژی نیاز دارید، درصد شانس در بازی کم است و تقریبا همه چیز به خودتان بستگی دارد و آجر به آجری که برای این شهر خرج می کنید باید حساب شده باشد.

اگر در انتخاب نقش خود بی دقت باشید عملاً بازیکنان دیگر شما را فلج خواهند کرد و با از دست دادن یک دور از بازی، سنگ های محکمی به سازه های شهرتان برخورد می کند که بازسازی این ضربه ها کار خیلی سختی خواهد بود.

اولین بازیکنی که هفت سازه در شهرش بسازد، 4 امتیاز می گیرد و این دور بازی، آخرین دور خواهد بود. بعد از آن امتیاز شماری شروع می شود و بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده بازی خواهد بود.

بازی دژ، یک جنگ روانی تمام عیار بین بازیکنان راه می اندازد و موفقیت در این جنگ روانی، می تواند شما را به پیروزی نزدیک کند.

حدس اینکه چی کسی چه نقشی را انتخاب کرده کاری است که باید در آن حسابی حرفه ای باشید و همچنین باید دائماً در تلاش باشید که نقش خودتان هم لو نرود، در غیر این صورت یا سکه هایتان را از دست می دهید و یا کشته می شوید.

برای اینکه با قوانین بازی بهتر آشنا شوید می توانید ویدیوی آموزشی زیر را تماشا کنید.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول