اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از ضدعفونی معابر و مکان‌های پرتردد تا آغاز طرح تشدیدنظارت بر تردد خودروهای گچساران

هم اکنون تردد در سطح شهرستان گچساران به حداقل رسیده و بسیاری از شهروندان به هشتک در خانه بمانیم روی آروده تا هر چه زودتر زنجیره ویروس کرونا قطع شود.

از ضدعفونی معابر و مکان‌های پرتردد تا آغاز طرح تشدیدنظارت بر تردد خودروهای گچساران

خبرگزاری فارس از گچساران_ سمیرا نصاری، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور چین این ویروس چنان  گسترش همه‌گیر داشته که بسیاری از کشورهای جهان را درگیر خود کرده است چنان که کشور ایران بیش از 40 روز با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کند تا هر چه سریعتر این ویروس را ریشه‌کن کند.

در این راستا دولت برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور، اقدامات همه‌جانبه‌ای را در دستور کار قرار  داده است تا با همکاری همه نهادها و با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این بیماری به طور کامل کنترل و ریشه‌کن شود. 

در پی مشاهده مواردی از ابتلا به این ویروس در کشور،  در همان روزهای اولیه دولت و وزرات بهداشت و درمان کشور  به اطلاع‌رسانی در این زمینه  اقدام کرد و با تشکیل چندین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ کرده است.

 از همان روزهای اولیه برگزاری نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کووید_ 19 در استانداری ‌های هر استان به ریاست استاندار و به تبع ‌آن  در فرمانداری ‌های هر شهرستان به ریاست فرماندار برگزار شد تا بتوان در این زمینه تصمیمات مهمی اتخاذ شود و از پیشروی  این ویروس جلوگیری به عمل آید.

 ویروس کرونا مهمان ناخوانده‌ای بود که یک ماه مانده به سال جدید کشور را  درگیر خود کرد و موجب شد برای جلوگیری  از گسترش این ویروس بسیاری از امکان‌های تفریحی، گردشگری و تجاری تعطیل شود چرا که با اجتماع امکان گسترش و شیوع این ویروس را  چند برابر می‌کند.

تعطیلی بازار آن هم در آخرین ماه سال، هر چند که بسیاری از کسبه را نارضی کرده بود اما برای گسترش از شیوع بیماری کووید_ 19 این اقدام صورت گرفت.

با آغاز سال جدید و یکی از سنت‌های ایرانیان  دید و بازدید و سفربه  استان‌ها است که  امسال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و با عزم همگانی بسیاری از شهروندان و هم وطنان از سفر به استان های دیگر خودداری کرده تا این زنجیره هر چه زودتر قطع شود.

 یکی دیگر از اقدامات کنترل و تب سنجی مسافران  و خودرو‌ها  در ورودی هر شهرستان با مشارکت  شبکه بهداشت، بسیج، نیروهای مردمی انجام گرفته تا بلکه بیماران مشکوک شناسایی شوند.

 با شروع دوره دوم شیوع ویروس کرونا  اقدامات جدی‌تری برای قطع زنجیره ویروس کرونا امروز در سراسر کشور آغاز شده است  به گونه‌ای که این طرح در شهرستان گچساران از چند روز گذشته آغاز شده است.

با تصویب ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان گچساران ورود هر گونه مسافر و خودروی غیربومی به این شهرستان  ممنوع شد.

در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع کووید_ 19 تمامی ورودی‌ها به شهرستان گچساران کنترل با مشارکت  3 گروه به صورت شبانه روز با همکاری شبکه بهداشت، شرکت نفت و بسیجیان و نیروهای مردمی ورودی‌ را به شهرستان گچساران کنترل می‌کنند.

هم اکنون محورهای ورودی به گچساران از سمت خوزستان (بهبهان) ، فارس (بابامیدان) و بوشهر ( بندر دیلم)در حال کنترل  و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری می‌شود.

 همچنین  مسیر‌های فرعی داخل شهر و منتهی به روستا‌ها توسط نیرو‌های مردمی و بسیج کنترل  و از تردد مسافران غیربومی جلوگیری به عمل می‌آید.

از اقدامات دیگر که به صورت شبانه روزی در حال انجام است، گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکان‌های پرتردد در سطح شهرستان توسط نیروهای خدماتی شهرداری، بچه هیئتی‌ها، نهادها و سازمان‌هایی از جمله بسیج دانشجویی، گروه های جهادی، جهاد کشاورزی  و دیگر ارگان‌ها در حال انجام است.

 هم اکنون تردد در سطح شهرستان گچساران به حداقل رسیده و بسیاری از شهروندان به هشتک در خانه بمانیم روی آروده تا هر چه زودتر این زنجیره قطع شود  تا زندگی به  روال عادی خود بازگردد چرا که این زنجیره اگر قطع نشودخسارات جبران ناپذیری را در پی دارد.

 در حال حاضر طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف  کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری  و ممانعت از گسترش شیوع کرونا با جدیت و سخت‌گیری بیشتر  در سطح شهرستان آغاز شده است.

 این طروح با منظور کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری است که از امروز تا 15 فروردین اجرا  و تمدید آن  بستگی به تصمیم ستاد ملی پیشگیری از گسترش ویروس کرونا دارد.

با تصویب شورای ستاد ملی پیشگری از بیماری کووید_ 19  از امروز تمامی ورودی‌ها به سمت شهرستان گچساران مسدود و تنها  خودروهای امدادی، اورژانس، حمل بار  اجازه تردد در سطح شهرستان دارند.

 به گزار فارس، از زمان شیوع ویروس کرونا  و مشاهده آن  در استا کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 108 بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته که تا به این لحظه 6 فوتی اعلام شده است.

 انتهی پیام/82031

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول