اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز تئاتر/ نمایش، بهترین بستر برای بیان این خصلت‌های انسانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود، ضمن تبریک روز تئاتر، گفت: هنر نمایش، با اینکه هنری عمومی است و در قالبی اجتماعی، اجرا می‌شود؛ اما درون مایه آن، سرشار از حکمت‌های انفسی و مبتنی بر عالم درونی و باغ زیبای درون است.

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز تئاتر/ نمایش، بهترین بستر برای بیان این خصلت‌های انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر مروارید با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود اظهار کرد: تقارن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی با بهار طبیعت، را به فال نیک می‌گیرم و بهار طبیعت و این روز ملی و جهانی را به هنرمندان هنرهای نمایشی و جامعه هنری، تبریک عرض می‌کنم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: سالی که پشتِ سر گذاشتیم، سالِ پُر تجربه‌ای بود. نمی‌گویم «سالِ سخت» یا «سالِ دشوار»؛ چرا که معتقدم هیچ سختی و صعبی نیست که تجربه‌ای بزرگ را به ارمغان نیاورد و هر تجربه‌ای که از شکست‌ها و دشواری‌ها و مرارت‌ها حاصل شود، بی‌گمان تجربه‌ی گران‌سنگ و ارزش‌مندی است.

وی در بخش دیگری از این مطلب چنین نوشت: در این روزهایی که ذهنِ همه‌ ما درگیرِ مفاهیمی چون ویروس، بیماری، قرنطینه یا واژه‌گانی در این زمینه است، اگر بخواهیم از دریچه‌ چشمِ زندگی به رویدادهای اطراف‌مان بنگریم، می‌بینیم اتفاقاتِ تازه‌ای را داریم تجربه می‌کنیم که هرگز پیش‌تر از آن، فرصت یا رخصتِ تجربه‌اش را نداشتیم.

مروارید خاطرنشان کرد: ما کی این همه فرصت داشتیم تا درباره‌ مقولاتی چون «ارتباط»، «اجتماع»، «تماس»، «حقِ شهروندی»، «حق سلامتی» و نظایرِ آن بیاندیشیم و این همه به فکرِ تن‌درستی و صحتِ خود و دیگران باشیم؟ ما چه زمانی قدرِ ارتباط با اعضای خانواده‌ی خویش را این همه می‌دانستیم و واپسین بار که از شنیدنِ صدای عزیزانِ خود سرشار از شادمانی شدیم، چه وقت بود؟

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، کرونا را ویروس نامهربانی‌ها و دوری‌ها و جدایی‌ها عنوان کرد و گفت: ولی تجربه‌ بزرگی که برای ما آورد، دانستنِ ارزشِ همین مهربانی‌ها و نزدیکی‌ها و پیوستگی‌هایی بود که هرگز قدرش را نمی‌دانستیم و نمایش، بهترین بستر برای بیان این خصلت‌های اگزیستانسیال انسانی است.

مروارید افزود:هنر نمایش، با اینکه هنری عمومی است و در قالبی اجتماعی، اجرا می‌شود؛ اما درون مایه آن، سرشار از حکمت‌های انفسی و مبتنی بر عالم درونی و باغ زیبای درون است. در این دوران، آنچه بیش از هر زمان، نیازمند آن هستیم، آرامش درون است که محتوا و درون مایه هنر نمایشی، میتواند آن را غنا بخشد.

وی با بیان اینکه هنر نمایش به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطب، در زمره انسانی‌ترین هنرهای جهان است و با بهره بردن و ترکیب هنرهای گوناگون، قدرت تأثیرگذاری بی نظیر دارد، متذکر شد: تئاتر، فارغ از همه ویژگی‌ها، می‌تواند زبان مشترک جامعه انسانی با هر فرهنگ و نژادی باشد وبا زبان نمایشی خویش، پیوند میان فرهنگ ها را برقرار سازد و پیام صلح در دوران رنج و بیماری باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: فردای سلامت، خواهد آمد و روزهای فصل، به روزگارِ وصل خواهد انجامید وبیماری، جایش را به تن‌درستی خواهد داد و سرما، مغلوبِ گرما خواهد شد؛ ان‌شاءالله. اما این روزها را باید چون تجربه‌ای گران‌سنگ در ذهن اندوخت و فردا، ذره‌ذره و ثانیه به ثانیه‌ زندگی‌مان را قدر دانست.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول