اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

طرحی خلاقانه برای ساخت ماسک با نگاه محلی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از ساخت طرحی خلاقانه برای ماسک خبر داد و این اقدام خلاقانه طراح هرمزگانی در شرایط فعلی و شیوع کرونا را باعث تشویق خانواده ها در استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی عنوان کرد.

طرحی خلاقانه برای ساخت ماسک با نگاه محلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی ضمن تقدیر از رامین چمنی بعنوان طراح و ایده پرداز این اثر و تیم حرفه‌ای وی از انجمن طراحان لباس هرمزگان متشکل از خانمها دکترآزاده آریانا(سرپرست)، سارا پورتقی، مریم راهپیما و حلیمه دهقانی که از مدرسان دانشگاه فنی و حرفه ای هرمزگان هستند، بیان داشت: برکانو که کاملا منطبق و هماهنگ با پوشش و لباس زنان هرمزگانی است، پاسخی عالمانه و خلاقانه به شرایط فعلی جامعه و شیوع بیماری کرونا و تبدیل تهدید به فرصت است.

رییس کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا هرمزگان در خصوص ویژگی های (برکانو) بیان کرد: همانگونه که از نام این طرح مشخص است این محصول الهام گرفته از برقه زنان و دختران هرمزگانی است که با ایجاد تغییرات اصولی و حفظ ماهیت زیبایی و بهداشتی آن به محصولی مناسب و تشویق کننده برای شرایط فعلی جامعه تبدیل شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: (برکانو ) کاملا قابل شستشو و استفاده مکرر هست و رویه بیرونی آن از تزیینات و دست دوزی‌های هرمزگانی که از تنوع فراوان برخوردار است، استفاده شده و بیش از ده طرح مختلف با ترکیب تزیینات و رنگ های مختلف برای سلیقه‌های مختلف تولید شده است.

وی افزود: هنرمندان هرمزگان در رشته‌های مختلف برای این ایام برنامه های مختلفی در فضای مجازی جهت تشویق مردم برای در خانه ماندن زیر نظر کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی مبارزه با بیماری کرونا تولید و از طریق رسانه‌های جمعی منتشر شده است.

انتهای پیام/۳۲۶۴/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول