اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

هشدارهای پلیس آگاهی کردستان را جدی بگیرید/شماره 130 اورژانس آگاهی پاسخگوی سوالات مردم است

رئیس پلیس آگاهی کردستان ضمن هشدارهایی به خانواده‌ها اعم از والدین و فرزندان، گفت: کودکان و نوجوانان درب خانه را برای افراد ناشناس بازنکنند چرا که امکان دارد در پوشش‌های مختلف به عنوان ماموران دولتی وارد منزل شده و دست به سرقت بزنند.

هشدارهای پلیس آگاهی کردستان را جدی بگیرید/شماره 130 اورژانس آگاهی پاسخگوی سوالات مردم است

عبدالله فاتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کودکان و نوجوانان عزیز که در این ایام در خانه هستند تحت هیچ عنوانی افرادی که در پوشش ماموران دولتی دستگاه خدمات رسان و غیره به درب منزلشان مراجعه می‌کنند را به منزل راه ندهند.

وی تصریح کرد: دور از تصور نیست که برخی سوءاستفاده کنندگان بخواهند از شرایط و وضعیت پیش آمده و عدم حضور والدین در منزل، در پوشش‌های مختلف با مراجعه به درب منازل، وارد خانه شوند و سرقت کنند.

رئیس پلیس آگاهی کردستان خاطرنشان کرد: مردم همچنین نباید فرزندان خود را داخل ماشین تنها بگذارند، یک درصد احتمال دهند که سارق و یا سارقین از ضعیف‌بودن کودکان سوءاستفاده کرده و جدای از سرقت خودرو، کودک‌ربایی هم صورت بگیرد.

فاتحی افزود: البته این مسائل تاکنون در استان کردستان اتفاق نیفتاده و با تلاش نیروهای انتظامی و همکاری و همراهی مردم هرگز شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگرچه به واسطه شیوع بیماری کرونا امروز میزان حضور کودکان و نوجوانان در اماکن عمومی و کوچه و خیابان کمتر شده است، اما توصیه‌های پلیسی برای تمام دورانها و مقاطع است.

رئیس پلیس آگاهی کردستان به کودکان و نوجوان هشدار داد به هیچ وجه به افرادی که با عناوین مختلفی مانند اینکه جز اقوام و یا دوستان والدین هستیم، اعتماد نکنند و گفت: گرفتن خوراکی از افراد غریبه از دیگر نکاتی است که می‌تواند به نوعی برای آنها خطرآفرین باشد.

فاتحی اضافه کرد: نصب زیورآلات به کودکان امکان دستبرد به آنها را زیاد می‌کند که تاثیرات عمیق روحی و روانی روی کودک می‌گذارد.

رئیس پلیس آگاهی کردستان اذعان کرد: پلیس به صورت 100 درصد در خدمت مردم است و شماره تلفن 130 اورانس پلیس آگاهی همچون پلیس 110 آماده پاسخگویی به سوالات مردم است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول