اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

غربالگری 55 درصد جمعیت کردستان با استفاده از سامانه ۴۰۳۰

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از غربالگری 55 درصد جمعیت کردستان با استفاده از سامانه ۴۰۳۰ خبر داد.

غربالگری 55 درصد جمعیت کردستان  با استفاده از سامانه  ۴۰۳۰

آرزو فلاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 4030 یک سامانه تلفنی رایگان جهت مشاوره با کارشناسان و مراقبین سلامت است.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را شناسایی زودهنگام بیماران مشکوک، کنترل روند اپیدمی کرونا ویروس و گامی به سوی ارتقاء  سواد سلامت  عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مراقبین سلامت و بهورزان در تماسی با شماره 4030 و با پرسیدن سوالاتی، وضعیت سلامت افراد را از لحاظ بیماری کرونا ویروس ارزیابی نموده و افراد دارای علائم مشکوک را به مراکز 16 ساعته و 24 ساعته و در صورت نیاز به بیمارستان‌های معین برای کرونا ویروس ارجاع می‌دهند.

فلاحی با اشاره به برخی از آمارهای مربوط به این سامانه در استان، اذعان  داشت: تاکنون ۷۷۵ هزار نفر نزدیک به 55 درصد جمعیت استان  با استفاده از این سامانه غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه مراقبین سلامت به صورت روزانه پیگیر افراد ارجاع شده و بیماران مبتلا به کرونا ویروس ترخیص شده از بیمارستان‌ها بوده و توصیه‌های بهداشتی و آموزش‌های لازم را به آنان ارائه می‌دهند، افزود: مراقبین سلامت از طریق شماره‌های ثبت شده در سامانه سیب پایگاه‌های سلامت با مردم تماس خواهند گرفت.

به گفته فلاحی، سامانه salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت ابتلا به کروناویروس طراحی شده است که همگان می‌توانند با مراجعه و تکمیل سوالات آن از وضعیت سلامتی خود در ارتباط با کرونا ویروس مطلع شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: شماره  4030 تنها شماره تلفن مربوط به وزارت بهداشت است و مردم عزیزمان فقط با تماس‌های گرفته شده از طریق این سامانه همکاری نمایند.

 فلاحی در پایان مردم را به همکاری و پاسخگویی به تماس‌های گرفته شده از طریق سامانه مذکور توصیه نمود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول