اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کاهش ذخایر فراورده‌های خونی در یزد/اعلام نیاز فوری

مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد از کاهش 50 درصد ذخایر خونی به دلیل شیوع کرونا در استان خبر داد و برای همیاری مردم استان با این سازمان درخواست نیاز فوری را اعلام کرد.

کاهش ذخایر فراورده‌های خونی در یزد/اعلام  نیاز فوری

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، نقی تقوایی در گفتگو با خبرنگاران استان یزد گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در استان، با کاهش ٥٠ درصدی خون و فرآورده‌های خونی مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد بابیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در کشور در وضعیت بحران قرار دارد افزود: بیماران خاص ازجمله سرطانی و تالاسمی در همه شرایط نیاز به خون‌دارند.

تقوایی افزود: تمام مراحل خون‌گیری با رعایت استریل کامل با توجه به استانداردهای بین‌المللی و کشوری صورت می‌گیرد و کادر خون گیرنده نیز رعایت موارد بهداشتی را موردتوجه ویژه دارند.

وی عنوان کرد: مرکز انتقال خون استان یزد در ایام تعطیلات نوروز نیز روزهای هشتم، دوازدهم و پانزدهم فروردین از ساعت هشت صبح تا یک بعدازظهر در میدان ابوذر و در روز دوازدهم فروردین نیز در مرکز اردکان دایر است و در سایر روزهای غیر تعطیل نوروز نیز فعالیت در این مراکز روند روزهای عادی را دارد.

 مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در روزهای عادی، از ساعت ۷: ۳۰ تا ۱۹ به مرکز میدان ابوذر مراجعه کنند و مراکز اردکان، میبد و آزادشهر نیز هرروز از ساعت هشت صبح تا ١٢: ۳۰ آماده خون‌گیری از اهداکنندگان است.

انتهای پیام/90030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول