اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

چرا گلف هنوز بین مردم ناشناخته است؟

رئیس هیأت گلف استان اصفهان گفت: مشکل بزرگ ورزش گلف ناشناخته بودن در میان مردم است به همین دلیل در حال حاضر به محیط‌های شهری ورود کرده‌ایم تا فرهنگ این ورزش در میان خانواده‌ها ترویج شود.

چرا گلف هنوز بین مردم ناشناخته است؟

کوروش محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص عملکرد هیأت گلف اصفهان در سال ٩٨ اظهار داشت: سال گذشته هیأت روی توسعه زیرساخت‌ها که مشکل ٢۵ سال گذشته اصفهان نیز بود تمرکز داشت و این مشکل تا حدی جدی بود که هیچ زمین استاندارد بزرگ یا مینی‌‌گلف در استان نداشتیم.

رئیس هیأت گلف استان اصفهان افزود: در سال ٩٨ یک زمین مینی‌گلف استاندارد با ١٨ لاین که از معدود سایت‌های مینی‌گلف کشور هم محسوب می‌شود، احداث کردیم، همچنین زمین بزرگ گلف که در مجموعه میدان نقش‌جهان قرار داشت را توسعه بخشیدیم و مشکلات و موانع آن را حل کردیم.

وی ادامه داد: مجموعه نقش‌جهان از معدود زمین‌های بزرگ استاندارد گلف کشور است که تا قبل از شیوع کرونا مسابقات لیگ برتر در آن در حال برگزاری بود.

محمدی تصریح کرد: در سال ٩٨ میزبان نخستین دوره المپیاد استعدادیابی دختران در بخش مینی‌گلف کشور بودیم که ١۵ تیم از سراسر کشور در آن شرکت کردند؛ همچنین در حال حاضر سه تیم از بانوان و دو تیم از آقایان اصفهانی در لیگ برتر و دسته اول کشور در حال رقابت هستند.

رئیس هیأت گلف اصفهان پیرامون اقدامات صورت گرفته در زمینه تقویت نیروهای داوری و مربی‌گری استان، عنوان کرد: تعدادی از افراد مستعد و علاقمند را شناسایی کرده و به دوره‌هایی که در تهران و همدان برگزار می‌شد فرستادیم و می‌توان گفت که هم‌اکنون اصفهان جایگاه مناسبی از نظر مربی و داور گلف دارد.

وی بیان داشت: در زمینه گلف و مینی‌گلف رسانه‌ها و ادارات اقداماتی صورت گرفت، در این خصوص استعدادها را شناسایی کردیم و برای توسعه گلف در بین این افراد تلاش بسیار انجام داده و زیرساخت‌ها را مهیا کردیم.

محمدی اظهار کرد: چند نفر از اعضای تیم اصفهان به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند و ما نیز به‌ دنبال کسب میزبانی دوره بین‌المللی گلف در اصفهان هستیم.

رئیس هیأت گلف اصفهان تصریح کرد: می‌توان گفت که همه برنامه‌های از پیش تعیین‌شده برای سال ٩٨ در زمینه‌های گوناگون مانند استعدادیابی و ایجاد زیرساخت را عملیاتی کردیم، همچنین ۵ هیأت شهرستانی را نیز در این سال فعال کردیم و ۵ هیأت دیگر نیز آماده فعالیت هستند.

وی با بیان این‌که مشکل بزرگ ورزش گلف ناشناخته بودن در میان مردم است، افزود: به همین دلیل در حال حاضر به محیط‌های شهری ورود کرده‌ایم و در چند منطقه شهر و به‌ویژه پارک‌ها درخواست ایجاد سایت‌های کوچک مینی‌گلف را داشتیم تا فرهنگ این ورزش در میان خانواده‌ها ترویج شود.

محمدی بیان داشت: سال تحصیلی آینده از بین دانش‌آموزان با هدف تشکیل تیم‌های نوجوان و جوان استعدادیابی خواهیم کرد، در گذشته برای تکمیل تیم‌ها به دلیل کمبود بازیکن با ورزشکاران دیگر استان‌ها قرارداد می‌بستیم ولی در حال حاضر فقط از ظرفیت‌های بومی استان بهره می‌گیریم.

رئیس هیأت گلف اصفهان در پایان گفت: هدف‌های اصلی ما برای سال جدید ایجاد یک سایت مینی‌گلف در مجموعه سیتی سنتر، احداث یک سایت آموزشی در اصفهان و توسعه این ورزش در شهرستان‌ها است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول