اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

در بحث کرونا آرامش مردم و مقابله با شایعه‌سازی مهمترین موضوع است

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء گفت: در شرایط کنونی که دنیا درگیر ویروس کرونا است مهمترین نکته، مقابله با جوسازی و شایعه‌سازی و در نهایت ایجاد آرامش مردم است.

در بحث کرونا آرامش مردم و مقابله با شایعه‌سازی مهمترین موضوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه  محمدتقی اوصانلو امروز در رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی شهدای مدافع سلامت که با حضور ۷۰ هزار نفر از نیروهای سپاه و بسیج در آذربایجان غربی آغاز شد، اظهار کرد: این رزمایش با هدف مقابله و مدیریت ویروس کرونا، تحت عنوان "عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت" با رمز یا حسین (ع) به صورت همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: این طرح سراسری بوده و همزمان با دیگر استان‌های کشور تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و اقداماتی نظیر غربالگری، ضدعفونی محلات، مراکز اصلی شهر و روستاها را در دستور کار خواهد بود.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء تصریح کرد: اکنون در مقابله با کرونا همدلی و همراهی مردم می‌تواند سبب کنترل و کاهش آسیب‌ها شود که خوشبختانه مردم در کنار هم دست به دست هم در تلاش قطع زنجیره این ویروس هستند.

وی افزود: در زمان جنگ در عملیات بیت‌المقدس وقتی دشمن از سلاح شیمایی استفاده کرد مردم از دستمال‌های پارچه‌ای برای دفاع از خود استفاده می‌کردند که این خود برای آنان مشکلات فراوانی را به بار می‌آورد اما به مرور زمان که پیش رفتیم یاد گرفتیم که چگونه از وضعیتی که دشمن به وجود آورده است از خود دفاع کنیم.

اوصانلو با اشاره به اینکه یکی از وظایف سپاه آموزش‌های گوناگون برای دفاع از خود در مقابل حملات دشمن است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس سپاه پاسداران توانست با آموزش‌های لازم با اقتدار در مقابل دشمن ایستادگی کرده و به پیروزی کامل برسد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی که دنیا درگیر ویروس کرونا است، مهمترین نکته، مقابله با جوسازی و شایعه‌سازی و در نهایت ایجاد آرامش مردم است، تاکید کرد: در حال حاضر برای اینکه بتوانیم از خود دفاع کنیم لازم است رعایت نکات بهداشتی فردی بیش از پیش رعایت و آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود که اکنون همه ارگان‌ها و رسانه فعال بوده و آموزش‌های لازم را به مردم ارائه می‌دهند.

اوصانلو به نقش موثر رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ این ابزار کلیدی وجود نداشت و از رسانه‌های به نحو احسن نمی‌توانستیم استفاده کنیم اما اکنون از امکانات کامل رسانه در آگاهی بخشی به مردم استفاده کرده و به امید خدا و با تلاش همدیگر این زنجیره را قطع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول