اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

گلایه شهروندان دهدشتی از نبود ماسک/جدال با کرونا بدون کالای حفاظتی

بسیاری از شهروندان دهدشت از نبود امکانات حفاظتی از جمله ماسک گلایه دارند.

گلایه شهروندان دهدشتی از نبود ماسک/جدال با کرونا بدون کالای حفاظتی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، با شیوع ویروس کرونا کالای حفاظتی در مقابله با این ویروس از همان روزهای آغازین نه تنها کمیاب بلکه نایاب شد.

داروخانه‌ها و واحدهای عرضه تجهیزات پزشکی با نصب پلاکاردهای«ماسک نداریم سؤوال نفرمایید»  نبود این کالای ضروری را به اطلاع مردم رساندند و از سویی نیز متولیان بهداشت و درمان استفاده مداوم از ماسک و دستکش در کنار شستشوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی را از راه‌های پیشگیری بیماری اعلام کردند.

همین باعث شد عده‌ای به صورت خودجوش کار تولید ماسک را جهادگونه در پیش گیرند و با تهیه اقلام مورد نیاز کارگاه‌های خانگی و پایگاهی برای تولید ماسک راه‌اندازی کردند تا بتوانند بخشی از نیاز مردم را جبران کنند.

تعداد کارگاه‌های خط تولید ماسک در شهرستان کهگیلویه با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته و انعکاس در رسانه‌ها کم نیست و هر کارگاه ادعا دارد به طور میانگین روزانه تا 2 هزار عدد ماسک تولید می‌کند.

اما در دسترس نبودن ماسک همچنان دغدغه اصلی شهروندان دهدشتی است و سؤوال افکار عمومی این است که «این همه ماسک تولیدی کجا می‌رود.»

کمبود اقلام بهداشتی و حفاظتی شهروندانی که برای خرید مایحتاج و  بنا بر ضرورت مجبور به خارج شدن از خانه هستند را سردرگم کرده و باعث شده ترس از ابتلا به کرونا در بین مردم افزایش پیدا کند.

بسیاری از شهروندان در گفت‌وگو با فارس از نبود ماسک و چگونگی توزیع ماسک‌های تولیدی گلایه داشته و می‌گویند«به هر داروخانه‌ای مراجعه کنیم  موفق به تهیه اقلام حفاظتی نمی‌شویم و ماسک‌های تولیدی در شهرستان معلوم نیست بر چه اساسی و بین چه اقشاری توزیع می‌شود.

این در حالی است که تعداد کارگاه‌های تولید ماسک به همت قرارگاه بسیج و نیز نیروهای خودجوش در حال افزایش است و همه توان خود را برای بالا بردن میزان تولید بکار گرفته‌اند.

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول