به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامهریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پنجمین گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل استانی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با تبریک آغاز سال نو، اظهار کرد: شبکه اجتماعی دانشآموزی(شاد)، دارای ۵ بخش اصلی است که لازم است مدیران و معلمان مدارس در سراسر کشور با آگاهی و توجه به این ۵ بخش در آن وارد شده و کلاسهای مجازی را تشکیل دهند.
وی افزود: اولین بخش از این شبکه اجتماعی دانشآموزی، سخت افزارها و سرورهایی با پهنای باند بهگونهای است که بتواند پاسخگوی حضور دانشآموزان و معلمان در مواقع ترافیک کار باشد.
شرفی ادامه داد: بخش دوم شبکه اجتماعی دانشآموزی، بخش نرمافزارهایی است که با همت زبدهترین مهندسان نرمافزاری کشور نوشته و در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.
سرپرست مرکز برنامهریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، بخش سوم شبکه شاد را بخش پیامرسانها عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش پیامرسانها در ایجاد کلاس درس مجازی برای دانشآموزان و با نظارت مدیران، ۵ پیامرسان داخلی به طور داوطلبانه آمادگی خود را برای حضور در شبکه شاد اعلام کردهاند که لازم است مدیران مدارس یکی از این پیامرسانها را در سامانه سناد انتخاب کرده و به معلمان و دانشآموزان خود معرفی کنند.
وی ادامه داد: چهارمین بخش این شبکه اجتماعی دانشآموزی، سامانه پشتیبانی سناد است که ثبت اطلاعات در این سامانه بسیار مهم است و مدیران باید توجه داشته باشند که کلاسهای درس و ورود معلم و دانشآموزان در کلاس تنها بر اساس اطلاعاتی که در سامانه سناد ثبت شده است، امکان پذیر خواهد بود.
شرفی گفت: بخش پنجم شبکه اجتماعی دانشآموزی(شاد)، کاربران هستند و مدیران مدارس به عنوان مهمترین کاربران این شبکه، لازم است صحت اطلاعات وارد شده در سامانه سناد را مورد بررسی قرار داده و بهروزرسانی کنند و کلاسهای درس را بر اساس معلم کلاس انتخاب و معرفی نمایند.
وی تصریح کرد: معلمان و دانشآموزان میتوانند از طریق پیامرسان انتخاب شده و با استفاده از کدملی خود که قبلا توسط مدیران مدارس به سامانه سناد وارد شده است، وارد بخش اختصاصی خود شوند و در کلاس مجازی با نظارت مدیر مدرسه حضور داشته باشند.
انتهای پیام/