اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

معاون شورای مفتیان روسیه: صدای مظلومیت مردم ایران را به گوش مسلمانان روسیه و جهان می‌رسانیم

معاون شورای مفتیان روسیه ضمن ابراز همدردی با ملت ایران در پی شیوع کرونا، گفت که این شورا از همه ظرفیت خود برای رساندن صدای مظلومیت این ملت به گوش مسلمانان روسیه و جهان استفاده می‌کند.

معاون شورای مفتیان روسیه: صدای مظلومیت مردم ایران را به گوش مسلمانان روسیه و جهان می‌رسانیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در گفتگویی ویدئویی با «روشن حضرت آبیاسوف» معاون شورای مفتیان روسیه ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، آن را اپیدمی بین‌المللی عنوان و به مشکلات ایران در خرید و انتقال دارو برای مبارزه با ویروس کرونا در سایه تحریم‌های ظالمانه آمریکا اشاره کرد.

وی مواضع مقامات رسمی روسیه در حمایت از رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران را عالی ارزیابی و اعلام کرد: ملت مسلمان ایران از علما و جامعه مسلمان روسیه انتظار دارد تا از ظرفیت خود برای رساندن صدای مظلومیت ملت ایران به گوش جهانیان اقدام کنند.

سفیر ایران در روسیه خاطرنشان کرد که سازمان همکاری‌های اسلامی که روسیه عضو ناظر آن است نیز باید وظیفه خود را در قبال این موضوع ایفا کند.

روشن حضرت نیز در این گفتگو ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره دینی و محدودیت‌های اعمالی به خاطر شیوع بیماری کرونا در انجام اعمال مذهبی و فعالیت‌های این اداره، با ملت مسلمان ایران ابراز همدردی کرد.

معاون شورای مفتیان روسیه همچنین خاطرنشان کرد که از تمامی ظرفیت شورای مفتیان برای روشنگری و رساندن صدای مظلومیت ملت برادر ایران به گوش مسلمانان روسیه و جهان استفاده خواهد کرد.

وی ضمن تایید سخنان سفیر ایران، نقش سازمان همکاری‌های اسلامی برای دفاع از ملت ایران به منظور برداشتن تحریم‌های ظالمانه آمریکا را مهم و موثر خواند.

سفیر ایران در روسیه در هفته‌های اخیر و در تماس‌ و گفتگو با مقامات مختلف روسیه درباره اثرات تحریم‌ها بر روند مقابله ایران با کرونا به رایزنی پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول