اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه برای تحقق «جهش تولید» نیازمند فعالسازی واحدهای کوچک است

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در جهش تولید باید واحدهای کوچک فعال‌تر شود و همچنین با توجه به بحث بهبود فضای کسب و کار، موانعی که بر سر راه توسعه و رونق وجود دارد برداشته شود.

کرمانشاه برای تحقق «جهش تولید» نیازمند فعالسازی واحدهای کوچک است

جهانبخش شکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ضمن تبریک فرا رسیدن سال 99، اظهار داشت: سال نو، همیشه نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم‌گیری‌های نو برای آینده است، آینده‌ای که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد.

وی ضمن تشکر از تمامی واحدهایی که پیرامون چگونگی تولید و بهره‌برداری و حتی راه‌اندازی خط تولید راکد و نیمه فعال استان در راستای تولید مواد ضدعفونی کننده و ژل ضدعفونی کننده برای پیشگیری و مبارزه با ویروس فعال هستند، ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مزین کردن سال 99 به سال «جهش تولید» خانه صنعت معدن و تجارت استان در نظر دارد نظرات، پیشنهادات، درخواست‌ها و انتظارات اعضای را جمع‌آوری به مسؤولان استانی و نماینده‌های مجلس تقدیم کند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: با توجه به ضرورت این امر خواهشمند هستم هر چه سریع‌تر از طریق شماره فکس خانه صنعت 34735099 و یا با شماره های 34735108 -  34735098 آیتم‌ها را ارسال بفرمائید، ضمنا واحدهای راکد و نیمه تعطیل نیز مشکلات خود را شناسایی کرده  و به این تشکل ارجاع دهند.

شکری در بخش دیگری از صحبت‌هایش لازمه تحقق جهش تولید را کاهش بهره بانکی عنوان کرد و گفت: نرخ سود بانکی برای بخش تولید تک رقمی شود، در برخی کشورها با توجه به بروز کرونا بهره بانکی به صفر رسیده و نقدینگی در جامعه برای ایجاد اشتغال در دوره رکود حاصل از کرونا تزریق شود.

وی ادامه داد: بانک برای راه‌اندازی واحدهای راکد همکاری‌های لازم را برای پرداخت تسهیلات و هم خارج شدن از سیستم بدهکاران بانکی را فراهم کنند.

شکری اضافه کرد: تامین اجتماعی نسبت به دریافت حق بیمه سهم کارفرما در سال جدید ترتیبی اتخاذ دهد و یا اینکه دولت به آن سوپسید بدهد.

وی کاهش هزینه‌های تحمیلی از قبیل مالیات در راستای جلوگیری از ورشکستگی واحدها و بیزینس‌های کوچک برای حفظ اشتغال در پسا کرونا را لازم و ضروری دانست و گفت: در جهش تولید باید واحدهای کوچک فعال‌تر شود و برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی باید ساماندهی و تلاش کینم، چون شرکت‌های کوچک زیرمجموعه شرکت‌های بزرگ هستند.

این مسؤول دیگر پیشنهادات خود را در راستای جهش تولید اینگونه بیان کرد: مالیات تکلیفی رقم محاسبه دریافتی آن از 10درصد کمتر شود و ارزش افزوده هم نرخ 9 درصد پایین‌تر یعنی سه درصد شود و اینکه زمان بازپرداخت آن از سه ماه به 6 ماه اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده من در راستای جهش تولید باید قوانین دست و پاگیر و بخشنامه‌هایی که فی‌البداهه صادر و مانع از تولید صادرات می‌شود حذف شوند و تسهیلات ارزان قیمتی نیز در اختیار واحدهایی که در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات فعالیت دارند، قرار داده شود چرا که با توجه به کاهش درآمدهای نفتی ما باید از این رو به این سه موضوع صنعت، کشاورزی و خدمات توجه و سرمایه‌گذاری شود و به فکر توسعه صادرات باشیم چون که استفاده از علم و تکنولوژی روز سبب افزایش بهره‌وری می‌شود.

شکری از همه دستگاه‌ها خواست برنامه عملیاتی داشته باشند و افزود: در واقع آن‌ها باید از منابع داخلی استفاده و آن‌ها را در اختیار واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی نیز قرار بدهند. به عنوان مثال، بانک مرکزی باید قوانین را تسهیل و عملیاتی کند و تنها به ایجاد دستورالعمل‌هایی بسنده نکند. سرمایه در گردش برای تولید باید خیلی روان‌تر و با ضمانت‌های بانکی سهل‌تر انجام شود.

وی اضافه کرد: به بهبود فضای کسب و کار باید توجه کنیم اینکه موانعی که بر سر راه توسعه و رونق وجود دارد برداریم ،چرا که مردم در فضای کسب و کار نیاز به امنیت کافی دارند و اگر این امنیت نباشد، نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم، زمانی می‌توانیم در راستای جهش تولید گام برداریم که بتوانیم فضای کسب و کار را بهبود و توسعه بدهیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول