اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مکتب‌الزهرا| از خادمی بانوی دو عالم تا میزبانی از بهبودیافتگان «کرونا» + فیلم و عکس

این روزها همه برای کمک به کادر درمان برای مقابله با کرونا به میدان آمده‌اند. صف بچه هیأتی‌ها در بندرعباس نیز به پای کار آمده‌اند. همان‌هایی که تا دیروز در مکتب‌الزهرا خادمی بی بی دو عالم را می‌کردند و امروز به نیت حضرت زهرا (س) نذر خدمت به بهبود یافتگان کرونا را کرده‌اند.

مکتب‌الزهرا| از خادمی بانوی دو عالم تا میزبانی از بهبودیافتگان «کرونا» + فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در گوشه و کنار کشور همه این روزها درگیر و دار مقابله با شیوع کرونا هستند. هم‌پای با کادر درمان در بیمارستان‌ها، بسیاری نیز در عرصه‌های مختلف دیگری از ساخت و توزیع ماسک و دستکش و ... گرفته تا ضدعفونی شهر به میدان آمده‌اند تا یک بار دیگر همبستگی و انسجام ملی ما بر یک تهدید بزرگ غلبه کرده و ما را سربلند از این میدان به در کند.

در فوران اشتیاق و شور عمومی در جامعه برای کمک به کادر درمان به دنبال سوژه‌ای برای بیان و پرداختن به گوشه‌ای از این تلاش‌ها بودیم که به صفی از بچه‌ هیأتی‌های شهر مجبین حضرت عباس (بندرعباس) برخوردیم که نذر خدمت به بانوی دو عالم را در میدان مقابله با ویروس کرونا ادا می‌کردند.

برای تهیه گزارشی متفاوت، سری به یکی از سالن‌های ورزشی بندرعباس واقع در مجموعه هفتم تیر این شهر زدیم.

مطلع شدیم سالن جانبازان و معلولان این مجموعه برای نگهداری بیماران بهبودیافته کرونایی جهت طی نمودن دوران نقاهت‌شان، تجهیز شده است.

در بدو ورود به سالن با چهره‌ای خوشرو مواجه شدیم که با رویی گشاده به استقبالمان آمد. با او به گپ‌ و گفت نشستیم. ابتدا گمان می‌بردیم وی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است اما داستان چیز دیگری بود که گویی مغناطیس جاذبه حسینی در خدمت به مردم در این جا نیز جاری است.

 

 

به صفی از بچه‌های هیأت مکتب‌الزهرای بندرعباس پیوستیم که هر کدام در گوشه‌ای از این مجموعه بزرگ ورزشی در تلاش برای مهیا کردن محلی مناسب برای نگهداری از بیماران بهبود یافته کرونا در این شهر بودند.

در این مکان ورزشی با بیماری مواجه نشدیم چراکه بحمدالله شمار بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان هنوز به وضعیت بحرانی نرسیده و بیماران با ماندن کافی در بیمارستان برای طی دوران نقاهت خود راهی منزل می‌شوند.

ما نیز بلافاصله نوک پیکان گزارش را بسمت هیأت مکتب الزهرا(س) بردیم چراکه ناگفته‌هایی از این مؤسسه فرهنگی و مذهبی که در هر شرایط و مقطعی در صف اول مجاهدت برای کمک به مردم است، بسیار شنیدنی است.

دوهزار؛ قلب تپنده شهر

مکتب الزهرا(ع) در محله کوی ملت بندرعباس واقع است و نیاز است قدری این محله را برایتان شرح دهیم که شنیدن آن خالی از لطف نیست.  

کوی ملت یکی از محلات قدیمی و حاشیه‌نشین شهر بندرعباس است که نام قدیمی آن دوهزار بوده و همچنان نیز در میان مردم به این نام شهرت دارد.

این محله که در غرب شهر بندرعباس واقع است با گذشت زمان و پیشرقت و توسعه شهری، همچنان اهالی آن از کمبود امکانات رنج می‌برند و از شهرنشینی تنها نام آن را به یدک می‌کشند.

مردمان این محله که بیشتر از افراد کم در آمد و قشر آسیب دیده جامعه هستند مورد بی‌مهری مسؤولان قرار گرفته‌اند و این محله در زیر پونز نقشه شهر گم شده است.

در این منطقه افرادی هستند که از روی فقر و ناچاری، زندگی در لبه کوه و سکونتگاه‌های نامناسب را پذیرفته‌اند و با زندگی کردن در این مکان‌ها با جان خود بازی می‌کنند. بهتر است این گزارش را به سوی دیگر کشانده و از زاویه‌ای متفاوت و جذاب از مردمان ولایت‌مدار این محله قدیمی بندرعباس شرح دهیم.

همراهی مردم دوهزار با انقلاب شهره خاص و عام است و جوانان ولایی این محله امروز الگویی تمام عیار برای دیگر جوانان شهر به‌شمار می‌روند چراکه در بزنگاه‌های مختلف، پای در رکاب خدمت مردم و انقلاب بوده‌اند.

ماجرای جوانان جهادی یک مکتب

مؤسسه فرهنگی مکتب‌الزهرا(ع) واقع در مسجد امام رضا(ع) به‌عنوان یکی مساجد پرآوازه شهر در این محله فقیرنشین واقع است و هرچه از صفا و مهر جوانان پرشور و انقلابی آن بگوئیم گزاف نگفته‌ایم چراکه جوانان تربیت‌یافته این مکتب، امروز در عرصه‌های مختلف در خدمت‌رسانی به مردم، پای در رکاب ایستاده‌اند.

مکتب‌الزهرا(ع) در ایام فاطمیه، محرم و دیگر مراسمات مذهبی، به‌عنوان یکی از پراذحام‌ترین حسینیه‌های شهر، میزبان خیل عظیمی از عاشقان عصمت و طهارت است چراکه با حضور مداحان و سخنرانان مطرح کشوری، جلوه‌ای خاص و متفاوت به خود می‌گیرد.

امروز با وجود ویروس کرونا در کشور، جوانان مکتب‌الزهرا(ع) آرام ننشسته‌اند و از ضدعفونی شهر گرفته تا غربالگری محله به محله و توزیع اقلام بهداشتی بین مردم، دین خود را به شهر و انقلاب ادا می‌کنند.

 

 

شیوع ویروس کرونا در کشور اگرچه سختی‌های بسیاری در پی و مردم را به استرس‌های بی‌حد و صف واداشته است اما در کنار آن گویی همبستگی و حس کمک به هم‌نوع نیز تقویت شده و گروه‌های مردمی و جهادی برای امدادرسانی از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

جوانان انقلابی مکتب‌الزهرا(ع) در دو طرح «کوچه به کوچه» و «خونه به خونه» سعی در خدمات‌رسانی به محلات حاشیه‌ای شهر بندرعباس اقداماتی را آغاز کرده‌اند که در طرح کوچه به کوچه، شبانه ضمن ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی این محلات حاشیه‌ای، طرح خونه به خونه را نیز اجرا و منازل و مغازه‌های افراد کمتر برخوردار را نیز ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

 

 

دیگر اقدام این گروه جهادی تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع مواد بهداشتی در میان خانواده‌های نیازمند است که تاکنون 120 بسته، تهیه و در اختیار نیازمندان قرار داده‌اند.

از دهه 70 تا امروز پا در رکاب محرومان

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار مدیر مجموعه فرهنگی مکتب‌الزهرا می‌گوید: از دهه 70 تا به امروز، این مجموعه در تمامی اعیاد و مراسمات مذهبی و در تمامی مراسمات عزای ائمه معصومین (س) به بستری برای حضور قشر جوان پرشور بندرعباس تبدیل شده است و در کنار این مراسمات، سلسله نشست‌های معرفتی و کانون فرهنگی هیأت را نیز به طور فعالانه در جریان داریم. در ایام تابستان صدها جوان در مکتب‌الزهرا از دروس علمی گرفته تا فعالیت‌های هنری و ورزشی را در این مجموعه می‌آموزند و یک مرکز نیکوکاری نیز با نام امام علی (ع) ایجاد کرده‌ایم که با همکاری کمیته امداد امام (ره) با شناسایی محرومان منطقه، کمک‌های مناسب و به موقعی به این عزیزان ارائه می‌شود.

وی افزود: ده‌ها دانش‌آموز محروم از تحصیل نیز در این هیأت شناسایی و تحت حمایت قرار گرفته‌اند و صدها بیمار نیز تاکنون با حمایت‌های مرکز نیکوکاری امام علی (ع) درمان شده و به زندگی خود بازگشته‌اند. خانه‌های زیادی نیز با کمک‌های این مرکز مرمت شده‌اند و شمار زیادی کولر و یخچال نیز تاکنون به دلیل شرایط سخت آب و هوایی هرمزگان در میان مردم محروم این محله توزیع شده است.

 

 

مکتب‌الزهرا و گروه جهادی حضرت زهرا (س)

به گفته مدیر مجموعه فرهنگی و مذهبی مکتب‌الزهرا، گروه جهادی ویژه‌ای نیز با ترکیب جوانان این هیأت با تخصص ویژه ایجاد شده که تاکنون در سیل کرمانشاه و سیل شرق هرمزگان به مناطق سیل‌زده به کمک مردم شتافته‌اند و منشأ خدمات فراوانی بوده‌اند. در سیل کرمانشاه به فاصله کمتر از چند روز به یاری مردم کرمانشاه شتافتیم و بازسازی برخی منازل مسکونی مردم را در این استان بر عهده گرفتیم و در سیل شرق استان نیز در همان ساعات اولیه در قالب یک گروه جهادی ویژه با امکانات مناسبی به کمک مردم در جاسک شتافتیم. در سیل جاسک، چندین محموله اقلام امدادی و زیستی را نیز برای مردم سیل زده ارسال کردیم.

میزبانی از بیماران کرونایی بهبودیافته

بچه‌های مکتب‌الزهرا هر شب ده‌ها محله مختلف شهر بندرعباس را نیز ضدعفونی می‌کنند و تاکنون چندین محموله دستکش را از طریق خیران تهیه و تأمین کرده و با تحویل به مراکز بهداشتی و درمانی و توزیع در میان مردم به صف مقابله با شیوع این بیماری پیوسته‌اند. از طرف دیگر به محض مطلع شدن از نیاز به نیروی انسانی به منظور برپایی نقاهتگاه برای بیماران کرونایی، نذر خدمت به این بیماران عزیز را کرده و در تجهیز مرکز ویژه مخصوص نقاهت‌گاه بیماران کرونایی در بندرعباس به جمع کادر درمان پیوسته‌اند و آماده‌اند تا به محض نیاز در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در میان این بیماران بهبود یافته نیز حضور یابند تا آنان بهتر بتوانند دوران بیماری را طی کرده و به آغوش خانواده‌شان بازگردند.

برای خدمت به مردم همه ما قاسم سلیمانی‌ هستیم

فصل مشترک کلام همه بچه‌های مکتب‌الزهرا که بجای پرداختن به مراسمات عید و ماندن در کنار خانواده خود به صف خدمت در کنار کادر پزشکی برای کمک به مهار این بیماری پیوسته‌اند، درس آموزی از مکتب بانوی مکرم اسلام و دخت نبی اکرم (س) و قدم برداشتن در راه سردار بزرگی است که آنها همچنان عزادار اویند اما عشق و وفاداری به حاج قاسم را در خدمت به مردم و اخلاص در عمل می‌بینند.

آنها همگی می‌گویند اگر حاج قاسم هم زنده بود، کنار آنان در صف مقابله با این بیماری در کنار مردم بود...

انتهای پیام/3264/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول