اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تمامی «سدهای» هرمزگان سرریز شده‌اند/ راه 40 روستای «بشاگرد» و 12 روستای «بندرعباس» مسدود است

معاون عمرانی استانداری هرمزگان گفت: تمامی سدهای هرمزگان با بارش اخیر سر ریز شده‌اند.

تمامی «سدهای» هرمزگان سرریز شده‌اند/ راه 40 روستای «بشاگرد» و 12 روستای «بندرعباس» مسدود است

رضا مدرس ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: هر 3 سد مهم استان هرمزگان شامل سد استقلال میناب، سد شمیل و نیان و سد جگین و صدها آب‌بند و آبگیر روستایی در هرمزگان سر ریز شده‌اند و بحمد الله بارش اخیر در بالادست این سدها به حدی بوده که مجبور شدیم برای جلوگیری از بروز خطر، دریچه این سدها را باز کنیم.

وی افزود: در حال حاضر شدت بارش‌ها و وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های هرمزگان سبب مسدود شدن راه 40 روستا در بشاگرد و 12 روستا در بندرعباس شده است که به تدریج با کاهش بارش‌ها، راه این روستاها نیز بازگشایی خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری هرمزگان با بیان این که طغیان رودخانه جگین در بشاگرد سبب قطع ارتباط 40 روستا در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد شده است، افزود: تردد به این روستاها با خودروهای سنگین و لودر امکان پذیر است اما خودروهای سبک توان عبور از رودخانه جگین را ندارند که البته با کاهش بارش‌ها در بالادست از شدت طغیان رودخانه هر ساعت کاسته می‌شود.

مدرس همچنین گفت: برخی روستاهای میناب نیز تحت تاثیر بازگشایی دریچه‌های سد استقلال با طغیان رودخانه و محدودیت در ترددها مواجه هستند که از ساعتی قبل با کاهش میزان سیلاب ورودی به سد استقلال میناب، خروجی سد را نیز کاهش داده‌ایم و به تدریج از حجم سیلاب در رودخانه میناب نیز کاسته می‌شود.

وی درباره خسارات سیل در شرق هرمزگان نیز اظهار کرد: 50 خانه مسکونی روستایی در هرمزگان متأثر از سیل آسیب دیده‌اند که عمدتا آبگرفتگی ناشی از طغیان رودخانه‌ها بوده است و هلال احمر به کمک مردم این روستاها رفته است تا در صورت نیاز اسکان اضطراری آنان انجام شود.

معاون عمرانی استانداری هرمزگان بیان داشت: خروجی سد استقلال میناب را در حال حاضر به 1600 متر مکعب در ثانیه کاهش داده‌ایم چون میزان ورودی سیلاب به مخزن سد نیز به حدود 1000 متر مکعب در ثانیه رسیده است.

مدرس درباره وضعیت روستاهای در معرض سیل در بشاگرد نیز گفت: عمده مشکل ما در بشاگرد مسدود شدن راههای 40 روستای در محاصره رودخانه جگین است که اکنون تردد به این روستاها با وسایل سنگین ممکن است و خسارتی از این منطقه به منازل مسکونی مردم گزارش نشده است.

وی بیشترین خسارات وارد شده در اثر سیل را به زیرساخت‌های آب شرب میناب و بندرعباس عنوان کرد و بیان داشت: برخی راههای روستایی نیز در اثر سیل آسیب دیده‌اند که برآورد دقیق‌تر در این زمینه را تا ساعتی دیگر ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/3264/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول