اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تعطیلی اصناف خراسان‌جنوبی تا اطلاع ثانوی/ ضربه کرونا به ۹۰ درصد اصناف استان

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فعالیت اصناف در این برهه از تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری در استان خبر داد و گفت: اصناف غیرضرور استان از سوم فروردین‌ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

تعطیلی اصناف خراسان‌جنوبی تا اطلاع ثانوی/  ضربه کرونا به ۹۰ درصد اصناف استان

رضا علیزاده‌بیرجندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱ هزار واحد صنفی با ۷۵ هزار نفر در حوزه‌های مختلف اصناف خراسان‌جنوبی زیر نظر ۱۴۱ اتحادیه اداره می‌شود و از این تعداد بیش از ۱۳ هزار مورد مربوط به شهرستان بیرجند است.

وی بیان داشت: در رسته واحدهای توزیعی استان ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی، بیش از ۱۴ هزار واحد خدماتی، پنج هزار و ۷۰۰ واحد خدمات صنفی و شش هزار و ۵۰ واحد تولیدی است که زیر نظر اتاق اصناف استان فعالیت دارند.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی تقویت تولید و کاهش بیکاری را ضرورت‌ها و اولویت جدی در اقتصاد کشور دانست و مطرح کرد: اصناف با سرمایه کم می‌توانند اشتغالزایی کنند و باید به مطالبات و خواسته‌های آنان بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فعالیت اصناف در این برهه از تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری در استان خبر داد و گفت: اتاق اصناف برای کاهش سفرهای درون‌شهری، شکستن حلقه اتصال کرونا ویروس و حفظ سلامت مردم اقدام به این کار کرد.

علیزاده با بیان اینکه در وهله اول مقرر شد تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور شامل پاساژهای تجاری و بازارهای سنتی بیرجند از سوم فروردین‌ماه لغایت ۹ فروردین‌ماه تعطیل شود، مطرح کرد: سپس مقرر گردید اصناف غیرضرور استان از سوم فروردین‌ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

وی عنوان کرد: واحدهای ضروری شامل فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های مرغ و ماهی، قصابی‌ها، نانوایی‌ها و غیره برای ارائه خدمات به همشهریان باز و همچنین صنوف خدماتی، مکانیکی‌ها، تعویض روغن، پنچرگیری، لاستیک‌فروشان و فروشندگان لوازم یدکی به‌صورت شیفتی فعالیت خواهند کرد.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی با اشاره به درگیری ۹۰ درصد اصناف استان در شرایط کنونی(شیوع ویروس کرونا)، تبیین کرد: اگر دولت کمک نکند وضعیت اصناف و اقتصاد تا دو سه ماه آینده بغرنج و به‌شدت سخت‌تر خواهد شد.

گفتنی است؛ در شرایط کنونی که کرونا در کشور شیوع یافته و تنها راه کنترل آن ماندن مردم در خانه و حذف اجتماعات می‌باشد اصناف متعدد در شهرهای اهواز، مشهد، کرمان، تبریز، یزد و غیره هم در این برهه نقش خود را ایفا کرده و با تعطیل کردن کسب و کارشان با وجود همه ضررهای که از تعطیلی متحمل می‌شوند، دست کشیدن از کسب و کار برای حفظ سلامت جامعه را سرلوحه کار خود قرار دادند و سهم خود را ایفا کردند.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول