اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همسر استاد افغانستانی مقیم ایران تبعیض در درمان بیماران کرونا را تکذیب کرد

همسر یعقوب یسنا با بیان اینکه حالت استاد رو به بهبودی است گفت: تبعیضی در درمان بیماران کرونا در بیمارستان‌های ایران وجود ندارد.

همسر استاد افغانستانی مقیم ایران تبعیض در درمان بیماران کرونا را تکذیب کرد

«اورانس مومن زی » همسر «یعقوب یسنا» استاد دانشگاه، نویسنده جوان و مشهور افغانستان در مورد آخرین وضعیت سلامت وی به خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: دکتر یسنا به کرونا در ایران مبتلا شده و در حال حاضر در بیمارستان شهید صدوقی یزد تحت درمان قرار دارند. 

وی ادامه داد: هر دو ما در بخش ویژه کرونا در بیمارستان شهید صدوقی بستری بودیم که پزشکان به من اعلام کردند که باید به مدت 14 روز قرنطینه شوم و بعد از این مدت می‌توانم به خانه برم. 

مومن زی در مورد وضعیت سلامت دکتر یسنا نیز گفت: ایشان تحت درمان قرار دارد و امروز صبح به بخش دیگری برای ادامه دارویی منتقل شده و  پزشکان اعلام کردند که پس از 6 روز وضعیت سلامت ایشان به طور کامل بهبود خواهد یافت.

همسر استاد تاکید کرد:  مشکل استاد در حال حاضر تنفس بوده که با اکسیژن در حال تنفس است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در موقع ورود به بیمارستان پزشکان ایرانی بدون تبعیض به درمان استاد و بنده پرداخت و دستور بستری شدن را صادر کردند.

همسر استاد یسنا درباره لزوم انتقال ایشان به تهران برای ادامه درمان نیز گفت: سفارت افغانستان اعلام کرده که آماده همکاری برای درمان استاد است. 

وی در ادامه تاکید کرد: مقامات دانشگاه یزد نیز به طور مکرر پیگیر وضع استاد بوده و همکاران ایشان با کادر درمانی بیمارستان صدوقی برای بهبود سلامت ایشان در تماس هستند. 

بخشی از فرهنگیان افغانستان این نگرانی را مطرح کرده‌اند که با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران ممکن است یعقوب یسنا به صورت درست تحت مراقبت قرار نگیرد.

این در حالی است که روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت ایران تاکید کرد که تمام مهاجران افغانستان در ایران و بدون تبعیض درمان خواهند شد. 

/انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول