اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جهش تولید موجب افزایش صادرات و بی‌اثربودن تحریم‌ها می‌شود

امام جمعه قروه گفت: جهش تولید موجب ریشه‌کنی تورم، اشتغالزایی، جذب سرمایه‌های راکد، افزایش صادرات، ورود به بازارهای جهانی، افزایش عرضه و بی‌اثربودن تحریم‌ها را به همراه دارد.

جهش تولید موجب  افزایش صادرات و بی‌اثربودن تحریم‌ها می‌شود

حجت‌الاسلام عابدین رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: از سوی مقام معظم رهبری شعار سال گذشته رونق تولید نامگذاری شد و تولیدکنندگان با تکیه بر توان و دانش داخلی و بی‌توجهی به تحریم‌ها، رونق تولید در کشور ایجاد کردند.

وی در ادامه افزود: وضعیت اقتصادی کشور در حالت دفاعی قرار دارد چرا که در چند دهه اخیر تحریم‌های چندجانبه ظالمانه از سوی کشورهای مختلف دنیا علیه ایران وارد شده است و به همین دلیل مقام معظم رهبری نامگذاری شعارهای چند سال اخیر را بر مبنای اقتصاد و تولید قرار دادند.

امام جمعه قروه اذعان داشت: با تکیه بر توان داخلی، رونق تولید، خودکفایی، بهره‌گیری از توان علمی نخبگان، خروج از تک‌محصولی بودن تولید و...می‌توان جهش تولید ایجاد کرد.

رستمی در مورد تحقق شعار امسال گفت: ضرورت دارد مسوولان برای جهش تولید بر اقتصاد مقاومتی تکیه کنند و کاهش وابستگی به واردات را سرلوحه تولید کشور قرار دهند.

وی در مورد وظایف بانک‌ها در خصوص تحقق شعار سال جاری نیز اذعان داشت: بانک‌ها با کاهش نرخ سود بانکی، کاهش تورم، اعطای تسهیلات کم‌بهره در زمینه تولید و...می‌توانند مسیر جهش تولید را برای کشور و صاحبان مشاغل تسهیل کنند چرا که بخش تولید با دارابودن فن‌آوری و دانش کافی برای افزایش تولیدات خود نیارمند سرمایه‌گذاری و تزریق منابع مالی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: ضرورت دارد قوه قضاییه موانع سر راه تولید را بردارد و واحدهای تولید ورشکسته و شهرک‌های صنعتی تعطیل را احیا کند و نگاه تولیدکنندگان نیز باید حفظ موجودیت نظام باشد.

امام جمعه قروه اظهار داشت: مسوولان برای ایجاد جهش تولید باید نیازهای همه جانبه کشور را از طریق توان تولیدکنندگان داخلی تامین کنند چرا که تولید رکن اساسی اقتصاد است.

رستمی با اشاره به شعار امسال گفت: جهش تولید موجب ریشه‌کنی تورم، اشتغالزایی، جذب سرمایه‌های راکد، افزایش صادرات، ورود به بازارهای جهانی، افزایش عرضه و بی‌اثربودن تحریم‌ها را به همراه دارد.

وی اذعان داشت: جهش تولید با بومی‌کردن اقتصاد و تولید بر اساس نیازهای کشور ایجاد می‌شود و تحقق آن با برداشتن موانع، افزایش تولیدات دانش‌بنیان و اشتغالزایی خرد با هدف رفع بیکاری در خانواده‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول