اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افزایش 65 درصدی حجم آب دریاچه ارومیه

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از افزایش 58 سانتی متری تراز دریاچه ارومیه خبر داد.

افزایش 65 درصدی حجم آب دریاچه ارومیه

فرهاد سرخوش،  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: تراز دریاچه ارومیه در آغاز بهار امسال، یک هزار و  271 متر و 52 سانتی متر ثبت شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 58 سانتی متر افزایش تراز داشته است.

وی  با اشاره به افزایش 65 درصدی حجم آب دریاچه ارومیه افزود:حجم آب دریاچه ارومیه در حال حاضر  4 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته یک و میلیارد و 600 میلیون متر مکعب حجم آب موجود در دریاچه ارومیه افزایش یافته است .

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه از ابتدای سال 1398 تا ابتدای امسال بیش از 470 کیلومتر مربع افزایش یافته و به 2 هزار و 978 کیلومتر مربع رسیده است.

خاطرنشان مس‌شود 270 میلیون متر مکعب آب سدهای آذربایجان‌غربی به سمت دریاچه ارومیه در حال رهاسازی است و طی زمستان 97 و بهار 98 با افزایش بارندگی‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تراز دریاچه ارومیه نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام / 61022/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول