اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مهم‌ترین‌های ورزشی‌ اردیبهشت 98| نایب‌قهرمانی سپاهان در لیگ/ سومی جمشیدیان در دوچرخه‌سواری آسیا

مهم‌ترین اتفاقات ورزشی استان اصفهان در اردیبهشت ماه سال 1398 را در این گزارش مرور می‌کنیم.

مهم‌ترین‌های ورزشی‌ اردیبهشت 98| نایب‌قهرمانی سپاهان در لیگ/ سومی جمشیدیان در دوچرخه‌سواری آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ورزش اصفهان در سال 98 اتفاقات متفاوت تلخ و شیرین زیادی را به خود دید و از همین رو قصد داریم در گزارش‌هایی سلسله‌وار به بررسی مهم‌ترین اتفاقات ورزشی اصفهان در هر ماه سال 98 بپردازیم.

مهم‌ترین رویداد‌های ورزشی استان اصفهان در اردیبهشت ماه 98

✅ در روز 2 اردیبهشت در قالب هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا ذوب‌آهن ایران در ورزشگاه فولادشهر میزبان الوصل امارات بود؛ شاگردان منصوریان با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسیدند تا ذوب‌آهن به سومین پیروزی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کند و با 10 امتیاز در صدر جدول گروه قرار گیرد.

✅ در روز 6 اردیبهشت از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال تیم سپاهان اصفهان در یک دیدار پر‌حاشیه که بیشتر شبیه به یک جنگ بود تا بازی برابر پرسپولیس تهران به تساوی بدون گل دست یافت؛ مهم‌ترین اتفاقات این بازی روی سکو‌ها و بین هواداران دو تیم رخ داد و تعداد زیادی مصدوم شدند.

✅ در روز 7 اردیبهشت امیرحسین جمشیدیان دوچرخه‌سوار ملی‌پوش زیر 23 سال پس از رکاب‌زنانی از قزاقستان و چین بر سکوی سوم مسابقات قهرمانی آسیا ایستاد؛ جمشیدیان دریافت پنجمین نشان کاروان ایران در مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا و نقره رقابت‌های ژاپن را در کارنامه خود دارد.

✅ در روز 11 اردیبهشت پس از بررسی‌های لازم هیأت‌های برتر ووشو توسط این فدراسیون مشخص شدند و بر این اساس هیأت ووشوی اصفهان اول شد و هیأت‌های ووشوی مازندران و خوزستان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم هیأت‌های برتر در سال 97 قرار گرفتند.

✅ در روز 18 اردیبهشت از بازی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم ذوب‌آهن اصفهان در کربلا به مصاف تیم الزورا عراق رفت؛ شاگردان منصوریان با نتیجه 2 بر 2 به تساوی رسیدند.

با این نتیجه ذوب‌آهن با 11 امتیاز همچنان در صدر جدول گروه باقی ماند و الزورا نیز 5 امتیازی شد؛ به این ترتیب تیم ذوب‌آهن در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کرد.

✅ در روز 27 اردیبهشت تیم فوتبال سپاهان در آخرین دیدار خود در فصل هجدهم با پیروزی 2 بر صفر موفق به شکست استقلال خوزستان شد ولی با توجه به پیروزی پرسپولیس در دیدار مقابل پارس جنوبی موفق به قهرمانی نشد و پس از کسب رتبه چهاردهم در فصل قبل، نایب‌قهرمان شد.

✅ در روز 28 اردیبهشت شب گذشته هفته شانزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان درحالی پیگیری شد که خالی از حواشی نبود؛ تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان میزبان شهرداری سیرجان رده دومی بود که بازی از حساسیت بالایی برخوردار بود و همین عاملی برای ایجاد اتفاقات بعدی در این بازی شد.

بازی دو تیم که به علت تداخل با ماه مبارک رمضان پس از افطار برگزار شد، بعد از گل اول تیم شهرداری دچار حاشیه و درگیری بین بازیکنان شد و در ادامه نیز این درگیری‌ها دامنه‌دار شد تا جایی که یکی از بازیکنان ذوب‌آهن راهی بیمارستان شد.

✅ در روز 29 اردیبهشت مجمع انتخاباتی هیأت سوارکاری استان اصفهان برگزار شد و در پایان این انتخابات از بین اعضایی که حضور داشتند رأ‌ی‌گیری شد و علی خیر‌الهی با 15رأی از 16 رأی موجود به عنوان رئیس هیأت سوارکاری استان اصفهان انتخاب شد.

✅ در روز 31 اردیبهشت دیدار فینال چلنج کاپ اروپا بین تیم‌های چسمه بخارست رومانی و مادیرا پرتغال انجام شد که تیم چسمه بخارست با حضور اله‌کرم و سجاد استکی توانست با نتیجه 26 بر 20 پیروز شود و عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را کسب کند.

برادران استکی در بازی برگشت هم عملکرد بسیار خوب و تاثیرگذاری برای تیم‌شان داشتند؛ در بازی برگشت سجاد 8 و اله‌کرم 5 گل برای تیم خود به ثمر رساندند؛ این رقابت‌ها یکی از سه کاپ معتبر اروپا است که برادران استکی به عنوان نخستین بازیکنان آسیایی موفق به کسب آن شدند.

انتهای پیام/63090/آ 10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول