اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پیام نوروزی «تاکایف» به مردم قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان در پیامی به مردم این کشور، عید باستانی نوروز را تبریک گفت.

پیام نوروزی «تاکایف» به مردم قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در پیامی به مردم کشورش عید باستانی نوروز را تبریک گفت.

در پیام تاکایف آمده است: از صمیم قلب عید بهاری نوروز را تبریک می گویم. نوروز تجلی بیداری طبیعت، احیاء زندگانی و خیزش معنوی است. محتوای فلسفی عمیق این عید نماد تجدید، سعادت، هماهنگی انسان با طبیعت است. این عید را مردم ما با افکار و امید های خالص جشن می گیرند.

همه ما را آرمان های مشترک و انرژی سازنده به هم متحد می کند. هر یکی از ما آماده هستیم  در لحظات سختی به بستگان، دوستان و همسایگان خود کمک و لحظات شاد را به اشتراک بگذاریم.

متاسفانه نوروز امسال در یک شرایط غیر معمول برگزار می شود. گسترش تهدید آمیز ویروس کرونا که به یک بیماری فراگیر تبدیل شده به اقتصاد جهانی آسیب جدی وارد و قزاقستان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. تمام جهان با عواقب یک آزمایش و امتحان بی سابقه ای رو به رو شده است.

تاکایف در بخش دیگری یادآور شد: از 16 مارس سال 2020 میلادی در قلمرو قزاقستان وضعیت فوق العاده اعلام و یک کمیسیون دولتی برای انجام اقدامات مشخص در زمینه حفاظت از سلامت شهروندان و تثبیت وضعیت اقتصادی ایجاد شده است.

اطمینان دارم که ما در کنار هم این مشکلات عظیم را پس سر و همبستگی مردم خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

در پایان این پیام رئیس جمهور قزاقستان به هموطنان خود سلامتی و موفقیت را آرزو و ابراز امیدواری کرد که این جشن فرخنده سعادت و رفاه را به خانه هر یک ساکن این کشور به ارمغان آورد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول