اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فرشتگانی که ذره ذره آب می‌شوند / «به سفر نرویم» را جدی بگیریم

درحالی که این روزها کادر پزشکی و پرستاران همچون فرشتگان زمینی درخط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند و ذره ذره فدا می‌شوند، عده‌ای همچنان بدون توجه به توصیه‌‌ها درحال مسافرت هستند.

فرشتگانی که ذره ذره آب می‌شوند / «به سفر نرویم» را جدی بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در این روزهای نوروز کرونایی که باید در خانه بمانیم، خوب است به فکر کسانی هم باشیم که نمی‌توانند در خانه بمانند و به‌نوعی ناراحتی ما از در خانه ماندن، آرزوی آن‌ها است که کنار خانواده و عزیزان خود باشند.

بزرگ‌مردان و بزرگ زنانی از نسل تهمینه و آرش، سمیه و یاسر، همت و سلیمانی‌ها و مادران و همسران شهدا که ایثار و فداکاری، انسانیت و نوع‌دوستی و اخلاق و ارزش‌های انسانی را مجسم کرده‌اند و برای سلامت مردم و جامعه، جان‌عزیز را کف دست گرفته و با لباسی به سپیدی روح بزرگشان به جنگ نابرابر کرونایی رفته‌اند.

در نبرد با بیماری کرونا هرکسی، بنا به وسع خود به میدان آمده، از دولت و وزارت بهداشت گرفته تا بسیج، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و هرکسی، فارغ از لباس و جایگاه خود، حضور دارد، خواه این حضور دربسته بندی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده باشد یا ضدعفونی کردن معابر و یا درمان بیماران.

جهادگرانی در خط مقدم مبارزه با کرونا که کمتر دیده می‌شوند

اما پرستاران، پزشکان، کادر درمانی و همه عزیزانی که در مراکز درمانی مخصوص کرونا فعالیت می‌کنند، مخصوصاً بزرگوارانی که وظیفه نظافت این مراکز را به عهده دارند که شاید کمتر دیده و شنیده شوند، در خط مقدم این جبهه و در جنگ تن‌به‌تن با کرونا هستند.

شاید لحظه‌ای فکر به حال و روز این روزهای این عزیزان ما را به فکر فرو برده و متأثر کند چراکه روزها از خانواده خود دور هستند و لحظاتی که ما کنار خانواده سال را تحویل کردیم، در بیمارستان و مشغول خدمت‌رسانی به مردم بوده‌اند.

همه درخواست کادر درمانی و افرادی که مستیقیما با بیماری کرونا درگیر هستند این است که مردم در خانه‌ها بمانند و از این طریق به پزشکان و پرستاران کمک کنند چراکه فارغ از درمان بیماران و افراد مبتلابه کرونا، قطع زنجیره انتقال و انتشار ویروس، اهمیتی حیاتی دارد که بخش عمده و اصلی آن به‌دست مردم است.

 

به نظر می‌رسد مردم هنوز بحث بیماری را آن‌طور که باید جدی نگرفته‌اند، همان‌طوری که طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفته است که «همراهی مردم خوب نیست و انگار هنوز قضیه را جدی نگرفته‌اند» که این مطلب می‌تواند تبعات خسارت باری به همراه داشته باشد.

لباس فضانوردی پرستان از زبان زوج پرستار بخش کرونا

شاید از داخل قاب تلویزیون دیدن پرستاران بخش‌های کرونای بیمارستان‌ها با لباس‌های مخصوص برای مادیدنی باشد و حتی لبخندی هم بزنیم که چقدر شبیه لباس فضانوردی است! اما جالب است از سختی‌های این لباس هم از زبان یک زوج پرستار بشنویم، که در همین راستا با نرگس غضنفرپور و سید محمد صادق هوشمند زوج پرستار اصفهانی که این روزها در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان هستند به گفت‌وگو نشستیم.

نرگس غضنفرپور  با بیان ناراحتی از عدم رعایت نکات لازم در جهت پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در کشور به خصوص در ایام نوروز اظهار داشت: عید نوروز یک بار در سال اتفاق می‌افتد اما خواهش می‌کنیم مساله را جدی بگیرید، سیل سفرها واقعاً نگران‌کننده است، شرایط به سمتی پیش می‌رود که کم‌کم باید برای تیم پزشکی هم پرستار بگیریم! شرایط اصلاً خوب نیست و آمار مبتلاها هرروز در حال افزایش است که اگر مراعات نشود ممکن است به آمار میلیونی برسیم.

این پرستار اصفهانی ادامه می دهد: خیلی‌ها  از کادر درمانی و پرستاران حمایت کردند، البته حمایت نه به این معنا که چیزی داده شود بلکه حرف یا صحبتی که انسان را دلگرم کند هم بسیار خوب است و انگیزه می‌دهد، همین که در رسانه‌ها می‌بینیم مردم و مسؤولان حمایت و قدردانی می‌کنند انسان دلگرم می‌شود.

با رعایت بهداشت، پاسدار خون شهدای کرونا باشیم

یادمان باشد در راه تأمین امنیت مردم در برابر کرونا، شهدایی از پزشکان و پرستاران داشته‌ایم، شهدایی که در این روزهای عید نوروز، چشم عزیزانشان خیش اشک فراق است و کودکانی مدام جای خالی بوسه پدر و مادر شهید  کرونایی را بر گونه‌های خود حس می‌کنند.

بحث مهم دیگری که این روزها مطرح‌شده، بحث سفرهای نوروزی است که متاسفانه علیرغم رعایت بیشتر مردم، بازهم هستند کسانی که به توصیه‌های بهداشتی درمانی، سلامت دیگران و حتی سلامت خود و خانواده‌هایشان بی‌توجه بوده و پای در جاده گذاشته‌اند. عده‌ای برای سلامت و آرامش ما مردم، سلامت و آرامش خود و خانواده‌هایشان را در مضیغه گذاشته‌اند و حداقل کاری که از دست ما بر می‌آید، عمل به توصیه‌های بهداشتی درمانی و پرهیز از حضور خارج از منزل است تا تشکری باشد از این همه ایثار و فداکاری.

البته که هرکسی برای سفر، بهانه و دلیلی دارد اما سلامت مردم و جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری کرونا در شرایط فعلی از هر امری مهم‌تر و حیاتی‌تر است تا جایی که بارها سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم درخواست کرده به سفر نروند و در صبح اول فروردین هم ابراز داشت: «از عزیزانی که رخت سفر بسته‌اند تقاضا می‌کنم به آنهایی که در خانه مانده‌اند بپیوندند تا بعد از پانزدهم فروردین بتوانیم این پیام خوش را به مردم بدهیم که همراهی مردم برای ماندگاری در خانه کمک کرد تا زودتر بر این بیماری فائق آییم.»

«به سفر نرویم» را جدی بگیریم

جاده‌های شلوغ و ترددهای بین شهری برای شهر شهیدان و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و به طور کلّی، ملت بزرگ ایران زیبا و پسندیده نیست، تحمل و صبر برای مدت کوتاهی می‌تواند از مشکلات و سختی‌های طولانی و بعضاً جبران‌ناپذیری جلوگیری کند.

عباس رضایی، استاندار اصفهان هم ضمن اعلام عدم پذیرش مسافر و میهمان در اصفهان خاطرنشان کرد: «متأسفانه با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا نمی‌توانیم در نوروز پیش رو، میزبان مناسبی برای هم‌وطنانمان در اقصی نقاط استان اصفهان باشیم، شرمنده مردم هستیم و از گردشگران معذرت‌خواهی می‌کنیم، زیرا مردم استان اصفهان به میهمان‌نوازی شهرت دارند، لکن برای حفظ سلامت توأمان شهروندان و گردشگران، امسال تمامی تأسیسات گردشگری استان خدماتی به گردشگران ارائه نخواهند کرد».

انتهای پیام/63106/ک30/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول