اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ابلاغ اخطاریه به متخلفان بهداشتی محوطه سرگذر

شهردار منطقه ۳ همدان از ابلاغ اخطاریه به متخلفان بهداشتی محوطه سرگذر در همدان خبر داد.

ابلاغ  اخطاریه به متخلفان بهداشتی محوطه سرگذر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از شهرداری منطقه ۳، محمدرضا فیضی‌منش با تاکید بر رویکرد این مجموعه مبنی بر کاهش فاصله میان مدیریت شهری و تقویت مشارکت شهروندان اظهار کرد: امروز در شهرسازی با تکیه بر تئوری‌های انسان‌محور، شاهد تغییرات بزرگی در برابر نگاهی هستیم که تنها به شهرسازی برای مردم می‌پرداخت و از ظرفیت مشارکت آنها بهره نمی‌برد.

وی گفت: در دیدگاه انسان‌گرایانه، مشارکت مردم نقش محوری و اساسی را ایفا می‌کند و پاسخی است به افزایش تغییرات روزافزون و مستمری که در یک جامعه شهری رخ می‌دهد.

مدیر منطقه 3 شهرداری همدان توجه به آلودگی‌های محیط و مقابله با آن از طریق برنامه‌های زیست‌محیطی را از نمونه‌های مشارکت شهروندان خواند و گفت: این موضوع اکنون به صورت گسترده در بهداشت و اقتصاد جهان مطرح است و اگر مورد توجه قرار نگیرد بنیان اجتماعی و ساختارهای عمومی شهر را دچار تزلزل می‌کند.

وی با اشاره به بروز آلودگی‌های زیست‌محیطی و بهداشتی با مدیریت غلط و ناآگاهی برخی شهروندان در حوزه پسماند گفت: در اوایل دهه ۱۳۶۰ در شهرهای بزرگ مدیریت پسماندهای شهری مورد توجه بیشتری قرار گرفت و سازمان‌های بازیافت در کلا‌نشهرها ایجاد شد.

فیضی‌منش تأکید کرد: وظیفه اصلی این سازمان‌ها بازیافت مواد، سامان بخشیدن به مدیریت پسماندهای شهری با جمع‌آوری، انتشار اطلا‌عات، آگاه‌سازی و اقدامات مدیریتی بود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۳ «قانون پسماند» به تصویب مجلس ‌رسید و برای اجرا به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور ابلاغ شد، بیان کرد: قانون مدیریت پسماند عبارت است از یک مجموعه مقررات منسجم در مورد کنترل تولید، ذخیره‌سازی، جمع‌آوری، حمل و نقل، پردازش و دفع مواد زائد جامد، منطبق بر اصول بهداشت عمومی، اقتصاد، حفظ منابع، زیباشناختی و سایر ملزومات زیست‌محیطی.

شهردار منطقه ۳ همدان با بیان اینکه افزایش مشارکت مردمی از عوامل اساسی مدیریت پسماند است گفت: در کشور ما نیز افزایش جمعیت و توسعه فعالیت‌های صنعتی، تجاری و خدماتی منجر به تولید مقادیر زیادی مواد زائد شده که در بیشتر مواقـع عدم مدیریت آن بـا توجه به کمبود امکانات و بودجه، مشکلاتی چون آلودگی محیط زیست را به دنبال دارد.

وی با اشاره به عدم رعایت قانون مدیریت پسماند و رها کردن ضایعات میوه و تره‌بار در معبر توسط برخی از کسبه بازار سرگذر گفت: با تنظیم صورتجلسه، اخطاریه به این دسته از واحدهای تجاری ابلاغ شد زیرا با رهاسازی زباله در فضای عمومی موجب اقدام تهدیدآمیز علیه بهداشت عمومی شده بودند.

فیضی‌منش تأکید کرد: با هماهنگی مقام قضایی طی اقدامی مشترک شهرداری منطقه 3، نیروی انتظامی، اتحادیه میوه و تره‌بار و اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری تعداد ۳۱ نسخه اخطاریه صادر و به کسبه متخلف ابلاغ شد.

وی افزود: علاوه بر بازدیدهای میدانی و دریافت تعداد زیادی گزارش مردمی مبنی بر آلودگی محیطی توسط تعدادی از کسبه بازار سرگذر بر آن شدیم تا موضوع را به نتیجه برسانیم.

شهردار منطقه ۳ همدان با اشاره به شرایط خاص کشور و استان در مواجهه با کرونا تأکید کرد: رعایت بهداشت بیش از پیش از سوی تمام افراد و اصناف ضرورت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت نامطلوب بهداشتی و ایجاد آلودگی توسط برخی از کسبه سرگذر، شهرداری منطقه ۳ بر اساس وظایف ذاتی و قانونی در پایش و دفع پسماندهای پرخطر با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی موجود اقدام به ارائه گزارش به دادستان عمومی انقلاب شهرستان همدان کرد.

فیضی‌منش گفت: در همین راستا معاون دادستان طی دستوری مقرر کرد عوامل شهرداری همراه ماموران انتظامی و نماینده صنف میوه و تره‌بار اقدام به حضور در محل و ابلاغ نهایی لزوم رعایت بهداشت عمومی و دفع متناسب پسماند کنند.

وی افزود: در همین راستا پس از هماهنگی لازم توسط ادارات حقوقی، اقدام به تنظیم صورتجلسه و اخطاریه لزوم دفع متناسب پسماند ناشی از فعالیت کاری روزمره ومراقبت بهداشت شهروندان شد که ۲۸ اسفند ۹۸ تعداد ۳۱ فقره از اخطاریه‌ها به کسبه ابلاغ شد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول