اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وضعیت مازندران در آخرین روز سال 98

به رسم سنت دیرین مردم مازندران به پیشواز این عید باستانی رفتند، درست است امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا دید و بازدیدها را نداریم و تاکید بر در خانه ماندن است اما عید داریم..

وضعیت مازندران در آخرین روز سال 98

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، امروز آخرین پنج‌شنبه و روز سال به رسم سنت دیرین مردم مازندران به پیشواز این عید باستانی رفتند، درست است امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا دید و بازدیدها را نداریم و تاکید بر در خانه ماندن است اما عید داریم..

امروز براساس نقشه‌های هواشناسی آسمان مازندران تمام ابری و ترافیک در جاده‌های استان به‌صورت روان است.

باتوجه به شرایط موجود احتمال اینکه مردم بیشتر روزها را در دامان طبیعت بگذرانند وجود دارد که باید قدر طبیعت را بدانند.

*باران؛ مهمان روزهای نخست سال 99 در مازندران

سیدمحمدرضا رضوی درباره پیش‌بینی هوای مازندران در نوروز ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا روز شنبه دوم روز فروردین شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران هستیم.

وی به نفوذ سامانه سرد بارشی به آسمان مازندران اشاره کرد و افزود: زمان شروع بارش شنبه دوم فروردین ابتدا از مناطق غربی استان و سپس گسترش آن به مناطق مرکزی و شرقی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: در این مدت شاهد بارش باران ، کاهش دما ، وزش باد گاهی نسبتا شدید و بارش برف درارتفاعات استان هستیم.
 
این مسؤول با اشاره به تشدید بارندگی از روز یک‌شنبه، افزود: اوج بارش‌ها روز دوشنبه خواهد بود.

رضوی بیان کرد: همچنین در این مدت شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی هستیم.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی بامداد سه‌شنبه از آسمان مازندران خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه روزهای بارانی عید امسال نسبت به سال گذشته بیشتر است، گفت: در مجموع وضعیت ذخایر آبی استان از شرایط خوبی برخوردار است.

*ترافیکی روان در اخرین پنج‌شنبه سال 98

علیرضا قدمی امروز درباره وضعیت جاده‌های مازندران در روزهای پایانی سال ۹۸ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: درحال حاضر تردد خودروها در تمامی محورهای مازندران به‌صورت عادی و روان است.

وی افزود: از لحاظ جوی نیز هوای استان تمام ابری است.

رئیس پلیس راه مازندران اضافه کرد: باتوجه به بارش در ارتفاعات استان لازم است رانندگان باید در رانندگی احتیاط کنند.

 این مسوول با اعلام اینکه محدودیت ترافیکی در محورهای مازندران نداریم، افزود: تمام محورهای استان باز بوده و تردد در آن جریان دارد و تنها قطعه چهار آزادراه تهران شمال مسدود است.

قدمی با هشدار احتمال ریزش سنگ و رانش در محورهای کوهستانی مازندران، خاطرنشان کرد: باتوجه به این شرایط تاکید ما بر پرهیز از سفرهای غیرضروری است.

وی در پایان گفت: همچنین رانندگان می‌توانند ازطریق تماس با شماره تلفن‌های ۲۱۸۲۴۴۳۴ با پیش شماره ۰۱۱ از آخرین وضعیت جاده‌های استان مطلع شوند.

 ادامه رانش‌ها در جنگل‌های مازندران

فتح‌الله غفاری امروز درباره وضعیت جنگل‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امسال شرایط عادی را داریم در جنگل‌های مازندران سپری می‌کنیم.

وی درباره اینکه بهار دیررس در جنگل‌های مازندران داریم یا خیر، گفت: سال‌های گذشته به‌دلیل استرس‌های خشکی بهار زودرس داشتیم که از بهمن ماه شاهد نشانه‌های بهار زودرس بودیم ولی امسال شرایط عادی است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ منطقه ساری درباره پیش‌بینی از بروز آفات و بیماری‌ها امسال در جنگل‌های استان، تصریح کرد: معمولا اگر درختان شرایط سخت را سپری کنند آفت و بیماری‌ها غلبه می‌کند اما باتوجه به بارندگی‌های خوب شرایط امسال بسیار بهتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

غفاری در ارتباط با لغزش و رانش در سطح جنگل‌های مازندران، تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته شاهد لغزش و رانش‌های گسترده در سطح جنگل‌های استان هستیم.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق و شدت برخی از رانش‌ها بحث نهال‌کاری در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ منطقه ساری بیان کرد: باتوجه به کوهستانی بودن جنگل‌ها این پدیده با بارش‌ها اتفاق می‌افتد که از اسفند سال گذشته لغزش و رانش بیشتر شد.

غفاری در پایان گفت: شرایطی که حاکم است و دید و بازدید کمتر شده احتمال دارد مردم وارد طبیعت شوند که لازم است به توصیه‌ها و هشدارها بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/86034/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول