اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

فرصت کافی به کنکوری‌ها داده می‌شود/سیستم سرمایشی مدارس در اسرع وقت تجهیز شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بلافاصله بعد از تعطیلات نوروزی و بازگشایی مجلس، موضوع برگزاری کنکور در اولویت‌های کمیسیون آموزش است و نشست‌های لازم با وزرا و شورای سنجش برگزار و تصمیم‌گیری می‌شود، فرصت کافی به آنها داده می‌شود به‌خصوص داوطلبان کنکور سراسری و اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

فرصت کافی به کنکوری‌ها داده می‌شود/سیستم سرمایشی مدارس در اسرع وقت تجهیز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی در خصوص تغییرات در بازه زمانی سیستم آموزشی کشور اظهار داشت: تصمیم نهایی هنوز زود است، دلیل آن این است که هنوز مشخص نیست پیک کرونا چه زمانی است و از کی روند نزولی از نظر مبتلایان و ... صورت می‌گیرد و بر اساس آن می‌شود تصمیم‌گیری کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر اساس ظواهر کار حتما نیاز داریم بازه امتحانات را مقداری به عقب بیندازیم اتفاقی که باید بیفتد این است که امتحانات نهایی و کنکور با تاخیر برگزار و تاریخ‌ها به تأخیر می‌افتد و شاید بعد هم تغییراتی شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه‌ها با آموزش و پرورش متفاوت هست چراکه دانشجو واحد عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و ... دارد و باید در میدان و صحنه بتواند انجام دهد، باید فرصت به آنها بدهیم و همچنین برای درس‌های نظری باید یک مرور دیگر برای سرفصل‌های درسی صورت گیرد که نیاز دارد که تاریخ امتحان‌ها را به تأخیر بیندازیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: می‌شود یک تاریخ را اعلام کرد اما دانشگاه‌ها حسب توانمندی که در حوزه مجازی داشتند ممکن است تاریخ به تعویق افتادن و کلاس‌ها تفاوت داشته باشد و برای دانشگاه‌ها نمی‌شود یک دستورالعمل صادر کرد به عنوان مثال دانشگاه پیام نور که کلاس‌های غیر حضوری دارد کمترین مشکل را دارد.

زاهدی گفت: بحث اصلی تاریخ برگزاری کنکور است که بیش از یک میلیون ورودی منتظر تاریخ برگزاری هستند به خاطر اینکه نمی‌دانیم امتحانات نهایی چه زمانی تمام می‌شود.

وی افزود: اطمینان می‌دهیم که بلافاصله بعد از تعطیلات نوروزی و بازگشایی مجلس و سیستم اجرایی کشور این موضوع در اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است و نشست‌های لازم با وزرا و شورای سنجش برگزار و تصمیم‌گیری می‌شود، فرصت کافی به آنها داده می‌شود به‌خصوص داوطلبان کنکور سراسری و اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: چهار سال پیش به پیشنهاد کیمیسون آموزش مجلس مقرر شد از محل عوارض گاز، سیستم سرمایش و گرمایش در همه مدارس کشور انجام شود که در این زمینه دغدغه نداشته باشیم و در سال 1399 کار به پایان برسد.

زاهدی ادامه داد: این قول را می‌دهیم در جنوب استان کرمان و دیگر مناطق گرمسیری کشور با اولویت و استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی تجهیز مدارس به سیستم سرمایشی در اسرع وقت انجام شود تا در صورت تداوم کلاس‌ها با توجه به افزایش دما در برخی نقاط کشور مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: از رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درخواست دارم که از همین الان برنامه‌ریزی کنند و برای مناطق گرمسیری، سیستم سرمایشی مدارس در اسرع وقت فراهم شود.

زاهدی در خصوص قدرت و قوت مجموعه آموزشی کشور برای مواجهه با شرایط بحرانی اظهار کرد:

شهید حاج قاسم سلیمانی در مباحث فرماندهی یک باوری داشت که «بهترین فرصت‌ها از دل بزرگترین چالش‌ها احصا می‌شود» و در زمان دفاع مقدس و تحریم‌های شدید دشمن علیه کشور هم شاهد این امر بودیم و الان هم به خودکفایی رسیدیم و جزو کشورهای پرقدرت دنیا هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رویکرد تغییر آموزش‌ها در آموزش و پرورش از جمله آمادگی دفاعی گفت: جنگ‌های آینده، جنگ کلاسیک و تن به تن نیست و کرونا به عنوان یک جنگ بیولوژیک مطرح است که چینی‌ها هم فریاد می‌زنند و دنبال مستندات بین‌المللی هستند.

وی با بیان اینکه باید جنگ نرم را به دانش‌آموزان یاد بدهیم و این جنگ پارامترهای مختلف دارد، عنوان کرد: به‌عنوان نمونه دانش‌آموزان ما باید بدانند در حوزه فرهنگی وقتی تهاجم فرهنگی می‌شود و می‌خواهند تاریخ و تمدن ما را بگیرند چه کنیم و حتما باید یک رویکرد جدید در آموزش و پروش داشته باشیم.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول