اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مردم امروز به آرامستان‌ بهشت محمدی سنندج مراجعه نکنند

شهردار سنندج گفت: براساس سنتی که وجود دارد مردم در آخرین پنجشنبه سال به آرامستان‌ها می‌روند اما امسال به هیچ وجه اجازه زیارت قبوربه مردم نخواهیم داد چرا که سلامت مردم برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لذا مردم امروز به بهشت محمدی مراجعه نکنند.

مردم امروز به آرامستان‌ بهشت محمدی سنندج مراجعه نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حشمت‌اله صیدی در برنامه زنده «چریکه‌ی شه‌و» که چهارشنبه‌شب بصورت زنده از سیمای مرکز کردستان پخش شد، اظهار کرد: همزمان با اعلام شیوع کرونا در کردستان، مجموعه شهرداری سنندج اقدامات پیشگیرانه‌ای برای مقابله با این ویروس را آغاز کرد.

وی گفت: ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل شهری به صورت مستمر در دو نوبت در روز و اختصاص تمام سازه‌های تبلیغاتی شهرداری به دانشگاه علوم پزشکی استان بدون دریافت هزینه برای اطلاع‌رسانی و پیشگیری از کرونا از برنامه‌های اولیه شهرداری سنندج بود.

شهردار سنندج افزود: ضدعفونی معابر عمومی، میادین و سایر اماکن به صورت مستمر در سطح شهر با دستور ستاد مقابله با کرونا استان در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا، شهر سنندج و نواحی منفصل شهری به 5 بلوک تقسیم شد.

به گفته وی، بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، شهرداری سنندج بعنوان متولی ضدعفونی و گندزدایی بلوک شماره یک تعیین شد و هر شب عملیات ضدعفونی و گندزدایی محلات اسلام آباد، قلعه چهارلان، سرتپوله، پیرمحمد، تپه بهارمست، شهرک صنعتی جوشکاران، مولوی، فرجه، عباس آباد، گلشن، کانی کوزله، چهارباغ، تایله، شهرک بعثت، تربیت معلم و ناحیه منفصل ننله انجام داده است.

صیدی گفت: تمام مواد ضدعفونی برای گندزدایی و ضدعفونی شهر توسط شهرداری تامین شده که در همین جا لازم می‌دانم از اعتماد مجموعه شورای شهر به شهرداری تشکر کنم چرا که این شورا با اختصاص 2 میلیارد تومان برای بحث مقابله با شیوع کرونا موافقت کردند.

وی تصریح کرد: علاوه بر ضدعفونی سطح شهر، مبالغی هم برای تامین بسته‌های حمایتی افراد نیازمند اختصاص دادیم.

شهردار سنندج اذعان کرد: یکی از اقدامات مهم شهرداری در راستای حذف حلقه انتقال ویروس کرونا، جلوگیری از فعالیت برخی صنوف مانند وانت‌بارهای میوه‌فروشی و قلیان‌سراها بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: براساس سنتی که وجود دارد مردم در آخرین پنجشنبه سال به آرامستان‌ها می‌روند اما امسال به هیچ وجه اجازه زیارت قبوربه مردم نخواهیم داد چرا که سلامت مردم برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لذا مردم به بهشت محمدی مراجعه نکنند.

صیدی همچنین گفت: ضدعفونی گرمخانه سنندج و انجام تب‌سنجی برای پیشگیری از شیوع کرونا به صورت ویژه و مستمر انجام می‌شود.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: اقلام بهداشتی مورد نیاز پرسنل خدمات شهری تامین شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بعد از کادر دانشگاه علوم پزشکی کارکنان خدمات شهری به صورت مستقیم در سنگر مبارزه با کرونا هستند از شهروندان تقاضا داریم از دورانداختن اقلام بهداشتی مصرفی مانند دستکش و ماسک در خیابان‌ها و معابر خودداری کنند.

صیدی اضافه کرد: اماکن اجاره‌ای شهرداری سنندج از 20 تا 50 درصد تخفیف می‌گیرند و اگر نیاز باشد در ماه‌های آینده تخفیف‌ها بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: با تمهیداتی که صورت گرفت امسال نیز مانند دو سال گذشته موفق به پرداخت حق و حقوق، عیدی و پاداش کل پرسنل شهرداری شدیم که این اتفاق بسیار خوبی در این روزهای تلخ کرونایی بود.

شهردار سنندج با اعلام تعطیلی بازار تاناکورای سنندج، گفت: براساس مصوبه شورای تامین استان و حکم دادستان، پیاده‌رو تاناکورا نیز با همکاری خود افراد جمع‌آوری خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول