اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بسیج ظرفیت و توانمندی‌های شهرداری‌ها در امر کرونا ضروری است

استاندار اصفهان با بیان اینکه مهمترین مساله امروز شیوع بیماری کرونا است، گفت: بسیج ظرفیت و توانمندی‌های شهرداری‌ها در امر کرونا ضروری است.

بسیج ظرفیت و توانمندی‌های شهرداری‌ها در امر کرونا ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در جلسه با شهرداران استان که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر ضرورت قطع زنجیره کرونا، گفت: شاید یکی از انتقادات امروز برخی چرایی تعطیل نشدن شهرداری‌ها کاهش ساعت اداری آن‌ها باشد.

استاندار اصفهان ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که کاهش ساعات اداری شهرداری‌ها موجب ازدحام جمعیت و افزایش ارباب رجوع در محدوده زمانی کوتاهی خواهد شد و اتفاقا احتمال شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: شهرداران و مدیران مناطق مدیریت کنند در صورتی که امکان دورکاری کارمندان وجود داشته باشد و حضور فیزیکی آن‌ها در محل کار موجب افزایش جمعیت نمی‌شود، قطعا با دید باز نسبت به این دورکاری برخورد کنند.

رضایی اضافه کرد: سیاست کلی بر این است که برخی ادارات، مغازه‌ها و واحدهای صنفی که فعالیت آن‌ها ضروری نیست، با همآهنگی و تدبیر به صورت داوطلبانه تعطیل شوند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت بلندگوهای شهری نسبت به اطلاع‌رسانی در مکان‌های شلوغ و پر جمعیت اقدام کنید و هماهنگی و همراهی ویژه ای با فرمانداران در حوزه مدیریت بیماری کرونا داشته باشید.

وی همچنین با درخواست از شهردار مبنی بر ثبت نام در این سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir تمام ظرفیت‌های خود را برای ثبت کلیه شهروندان خود در این درگاه به کارگیرد.

رضایی تاکید کرد: نام‌نویسی آحاد افراد جامعه در این درگاه را به عنوان یک وظیفه اخلاقی، ملی و سازمانی در راستای حفظ سلامت جامعه و مدیریت مقابله با بیماری کرونا دنبال کنید؛ سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، و کمک به مدیریت هوشمند نظام سلامت کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور طراحی شده است و آحاد افراد جامعه با وارد کردن اطلاعات صحیح می توانند از ای طریق در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امروز حال ایران ما به دلیل حضور یک مهمان ناخوانده خوب نیست و حال و روز مردم را نامساعد کرده است.

وی ادامه داد: برخی خانواده‌ها به دلیل از دست دادن عزیزان خود داغدار هستند که به آن‌ها تسلیت می‌گویم و برخی نیز درگیر مشکلات بوجود آمده از این ویروس هستند.

رضایی افزود: بسیاری دیگر نیز در این ایام دست اندرکار خدمت به مردم هستند که مهمترین بخش کادر پزشکی و پیراپزشکی به ویژه پرستاران هستند که برای خدمت به مردم و انجام وظیفه خود از خانواده دور هستند.

استاندار اصفهان با بیان ایکه مناسب است شهرداران استان با صدور پیام‌هایی از زحمات این افراد قدردانی کنند، افزود: حمایت فقط حمایت مادی نیست بلکه مهمترین وجه حمایتی حمایت معنوی و قدرشناسی از زحمات این بخش است.

وی با بیان اینکه اصل ساد‌ زیستی را به عنوان یک اصل مهم سرلوحه کار خود قرار دهید، گفت: شهرداران حافظ اموال عمومی هستند و لذا رعایت موازین شرعی را به دقت پیگیری کنید، هرچند ممکن است به مذاق برخی دنیا گرایان خوش نیاید ولی همواره باید فردای قیامت را در نظر داشته باشیم.

رضایی با بیان اینکه ساده‌زیستی یکی از ویژگی‌های اصلی مدیران ‌امروز نظام است، افزود: ما با اموال شخص خود می‌توانیم هر کاری را انجام دهیم ولی اجازه نداریم اموال عمومی را هرگونه که می خواهیم مصرف کنیم زیرا مطالبه به حق مردم است که در سطح آن‌ها زندگی کنیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: مسوولان در نظام اسلامی تافته جدابافته از مردم نیستند بلکه ما هم جزئی از مردم هستیم و ملاک برتری در چنین نظامی تنها تقوای الهی است و باور داشته باشیم که چه بسا یک فرد از پایین ترین طبقات در نزد خدا بالاترین جایگاه بش بالاتر از ما دارد.

وی با اشاره به ضرورت تکریم ارباب رجوع، گفت: ادب و رفتار خوب ما باید نشان یک مسوول در نظام اسلامی هستیم و به گونه ای رفتار کنیم که حتی اگر نمی توانیم گره کار مردم را باز کنیم لااقل با نمایش ادب، نجابت و احترام مشکل آنها را تسکین دهیم.

به گزارش فارس، در این جلسه تعدادی از شهرداران به ارائه گزارش خود در خصوص بیماری کرونا و اقدامات صورت گرفته و همچنین بیان مسائل و مشکلات خود در این زمینه و برخی امور شهری دیگر پرداختند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول