اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

حق انتفاع زمین در شهرک‌های صنعتی تا آخر اردیبهشت افزایش نمی‌یابد

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برنامه این سازمان در کمک به صنایع کوچک برای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

حق انتفاع زمین در شهرک‌های صنعتی تا آخر اردیبهشت افزایش نمی‌یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این روزها که صنایع کشور با مشکلات و رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا روبرو هستند، بخش‌های مختلف از جمله بانک مرکزی و وزارت صنعت تسهیلاتی را برای تولیدکنندگان فراهم کرده‌اند تا بتوانند در شرایط بهتری، بحران پیش آمده را پشت سر بگذارند.

بر این اساس بانک مرکزی مصادیق کسب و کارهای آسیب پذیر از شیوع ویروس کرونا را مشخص کرده که این کسب و کارها مشمول سه ماه تعویق اقساط وام‌هایشان خواهند بود.

در این راستا اصغر مصاحب، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز از صدور بخشنامه‌ای خبر داد که طبق آن قیمت‌های واگذاری حق انتفاع زمین برای واحدهایی که تازه می‌خواهند راه اندازی شوند و سالانه افزایش می‌یابد، به دلیل کمک به واحدهای تولیدی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تا پایان اردیبهشت سال آینده افزایش نخواهد داشت.

وی افزود: بر اساس تصمیمات این سازمان، اقساط حق انتفاع 3 ماه فریز می‌شود تا واحدهای تولیدی فرصت بیشتری برای پرداخت آن داشته باشند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تولید بیش از شش نوع محصول برای مقابله با ویروس کرونا، از جمله ماسک،‌ لباس، ژل، محلول ضد عفونی کننده و الکل در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور خبر داد و گفت: برخی واحدها بعد از شیوع این ویروس، خط تولید خود را تغییر یا تولیدشان را افزایش داده اند که مقرر شده آمار تولید آن‌ها از سوی معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود.

شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌ و آمدها برای پیشگیری از آن در ماه پایانی سال که عمدتاً روزهای پررونقی برای کسب و کارهای خرد است، باعث شده که بسیاری فعالان تجاری، اصناف و به تبع آن‌ها تولید کنندگان دچار زیان شوند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول