اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بهبودی مبتلایان کرونا در سمنان به مرز ۷۰ درصد رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: روزهای گذشته بهبودی مبتلایان به کرونا در استان سمنان به مرز ۷۰ درصد رسید؛ اما تعداد بیماران بستری در حال افزایش است.

بهبودی مبتلایان کرونا در سمنان به مرز  ۷۰ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی ظهر امروز در نشست ویدئوکنفرانسی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان اظهار کرد: روند ابتلا به کرونا ویروس در روز گذشته افزایش یافت و آزمایش کرونای ۲۷۱ بیمار در آخرین آمار روز گذشته مثبت شد.

وی تصریح کرد: فرآیند نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا در استان سمنان قابل توجه بوده است و استان سمنان از نظر میزان تعداد بهبودیافتگان بیماران مبتلا به کرونا رتبه دوم کشور دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: روزهای گذشته مرز بهبودی مبتلایان در استان سمنان به ۷۰ درصد رسید؛ اما تعداد بیماران بستری در حال افزایش بوده و حتی یک مورد فوت هم فاجعه است.

دانایی بیان کرد: تمام اصحاب رسانه و مسؤولان مربوط باید تلاش کنند که فرهنگ‌سازی برای در خانه ماندن را به بهترین شکل ممکن ادامه دهند؛ باید در ایام عید در خانه بمانیم و از دید و بازدید پرهیز شود.

وی با بیان اینکه موج سوم کرونا در استان سمنان از روزهای قبل آغاز شده است، گفت: به‌طور تقریبی ۸۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان بنرهای هشداری مقابله با کرونا ویروس را در سازه‌های تبلیغاتی خود نصب کرده و شهرداری‌ها نیز در این زمینه سنگ تمام گذاشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: افتتاح آزمایشگاه کرونا در سمنان اقدام مثبت برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان محسوب می‌شود؛ راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی پزشکی در استان سمنان در مقطع اقدام بسیار مثبت و مؤثر است.

دانایی گفت: در بحث تجهیز نقاهتگاه‌ها با تلاش بسیج و سپاه و دستگاه‌های اجرایی اقدام‌های خوبی در حال انجام است.

وی بیان کرد: در قالب طرح ملی بسیج مقابله با کرونا ویروس با اقشار مردم تماس گرفته شده است و از روزهای گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در حوزه استان سمنان در این طرح شرکت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه عید دیدنی‌های احتمالی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی لغو شود، گفت:  مردم تا می‌توانند از خانه خارج نشوند و باید در روزهای آینده فرهنگ‌سازی و اقناع‌سازی مردم برای مقابله با کرونا ویروس افزایش یابد.

انتهای پیام/74001/ن/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول