اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

دولت جمهوری آذربایجان یک روزنامه‌نگار منتقد غربگرا را از زندان آزاد کرد

«افغان مختارلی» که از سال ۲۰۱۷ در گرجستان دستگیر و به باکو برده شده بود، با صدور حکمی در دادگاه منطقه سوراخانی ( سوره خانه ) باکو پیش از آنکه محکومیت شش ساله‌اش تمام شود، بطور مشروط آزاد شد.

دولت جمهوری آذربایجان یک روزنامه‌نگار منتقد غربگرا را از زندان آزاد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «افغان مختارلی» که از سال ۲۰۱۷ در گرجستان دستگیر و به باکو برده شده بود؛  شب گذشته (سه شنبه) با پرواز باکو – برلین به آلمان فرستاده شد.

به گزارش «میدان تی وی» این روزنامه نگار در فرودگاه برلین گفت نمی‌داند علت مخالفت دولت جمهوری آذربایجان با اقامت وی در باکو چیست؟

این روزنامه نگار گفت: «وقتی از گرجستان به باکو برده می شدم، سرم را داخل توبره کرده بودند. اما از باکو با احترام کامل به برلین فرستاده شدم.»

افغان مختارلی که به اتهام عبور غیرقانونی از مرز به شش سال زندان محکوم شده بود، گفت: « من رئیس یک حزب بزرگ نیستم و هیچ وقت هم توده‌های بزرگی از مردم پشت سر من حرکت نکرده‌اند. بنابراین علت مخالفت حکومت با حضور من در جمهوری آذربایجان را نمی‌دانم. فقط می‌توانم بگویم که این حکومت نمی‌خواهد افرادی که حقایقی را که برای همگان روشن است، بیان می‌کنند؛ در جمهوری آذربایجان حضور داشته باشند.»

این روزنامه نگار همچنین از انتصاب خانم «صاحبه غفاراوا» به ریاست مجلس جمهوری آذربایجان انتقاد کرد و گفت: «منصوب شدن فردی به ریاست مجلس جمهوری آذربایجان که برای یوگنی پریماکوف، از مقامات ارشد سیاسی و امنیتی شوروی و روسیه، در باکو مراسم یادبو و مسابقه انشاء برگزار کرده، خیلی وحشتناک است. زیرا، پریماکوف از عاملان اصلی پیشکش شدن قره باغ به ارمنستان است.»

دولت جمهوری آذربایجان در حالی این روزنامه‌نگار را به خاطر خواسته‌های مکرر مقامات دولت‌ها و سازمان‌های اروپایی از زندان آزاد کرد که طی هفته‌های اخیر موج گسترده‌ای از فشار و سرکوب را ضد فعالان سیاسی اسلام‌گرا در جمهوری آذربایجان آغاز کرده و حجت الاسلام الهام علی اف، قائم مقام رییس حزب اسلام را به اتهام واهی خیانت به میهن بازداشت کرده است.

همچنین در موج جدید سرکوب فعالان اسلامی در جمهوری آذربایجان شماری از اعضای جنبش اتحاد مسلمانان بازداشت شده‌اند و از این میان، برای «الوین مروت اوغلو»، عضو این جنبش صرفا بخاطر خواندن سرود "برادر آزاده‌ام" به افتخار حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر زندانی جنبش اتحاد مسلمانان، پرونده جنایی گشوده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول