اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

ناامیدی روحیه کفار است/ طلاب کتب عدالت محور را برای پاسخ به مردم مطالعه کنند+فیلم

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه‌ گفت: طلاب در ایام شیوع کرونا کتاب‌های مرتبط با عدل پروردگار به خصوص کتاب «عدل الهی» استاد شهیدمطهری را مطالعه کنند تا بتوانند جواب مردم را به صورت مستدل و بدون شتاب‌زدگی بدهند.

ناامیدی روحیه کفار است/ طلاب کتب عدالت محور را برای پاسخ به مردم مطالعه کنند+فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با اشاره به حضور جهادی طلاب و روحانیون در عرصه مبارزه با ویروس کرونا بیان داشت: امروز کشور ما مانند دیگر کشورهای جهان در شرایط خاص به خاطر ویروس کرونا قرار گرفته است. از هنگام شیوع این ویروس طلاب و روحانیون با حضور در بیمارستان‌ها،‌ روحیه دادن به بیماران کرونایی و همچنین شرکت در مراسم تغسیل و تدفین اموات مبتلا به کرونا تلاش کردند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود: اما مسأله مهمی که این روزها به آن نیاز داریم. بحث تضرع و دعا به درگاه الهی متناسب با آیات قرآن کریم است تا به این وسیله خداوند مشکلات و بلا را رفع کند.

حجت‌الاسلام نبوی با بیان اینکه «دعا» در تمام ادیان وجود دارد، ابراز داشت: شاید کمتر فرد یا جامعه‌ای را بتوان پیدا کرد که اعتقادی به یک قدرت فراطبیعی که بر جهان حاکم است،‌ نداشته باشد. ما مسلمانان نیز معتقدیم که خداوند متعال بر این جهان حاکم است و تدبیر همه امور بر دست او است.

گفته‌های حجت‌الاسلام نبوی را در این ویدیو ببینید:

وی ادامه داد: به همین خاطر اعتقاد داریم اگر دعا کنیم، می‌تواند تخفیفی در بلا داشته باشد یا آن را برطرف سازد. قرآن کریم می‌فرماید: «فَلَوْلاَ إِذْ جَآءَهُم بَأْسُنَا تَضَرعُواْ»؛ چرا وقتی سختی‌‌ها بر شما وارد شد، تضرع بر درگاه الهی ندارید. توجه داشته باشید ناامیدی روحیه کفار است. این کافران هستند که مأیوس می‌شوند «وَ لَا تَاْیَْسُواْ مِن رَّوْحِ اللَّهِ  إِنَّهُ لَا یَاْیَْسُ مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُون».

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در پایان خطاب به طلاب و روحانیون گفت: در این ایام شیوع ویروس کرونا در رابطه با بحث بلایا کتاب‌های مرتبط با عدل پروردگار به خصوص کتاب «عدل الهی» استاد شهید مطهری را مطالعه کنند تا بتوانند جواب مردم را به صورت مستدل، قانع‌کننده و بدون شتاب‌زدگی بدهند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول