اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار برای برون‌رفت از شرایط موجود/ پایش سلامت در خراسان رضوی آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: با مدیریت ارتباط و فاصله‌گذاری اجتماعی به عدم انتقال کرونا کمک قابل توجهی می‌کنیم و این مهم‌ترین راهکار برای برون رفت از شرایط موجود است.

فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار برای برون‌رفت از شرایط موجود/ پایش سلامت در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیش از ظهر امروز پویش مثل فرزندم با مشارکت تعدادی از فعالان رسانه‌های اجتماعی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی انجام شد.

در این پویش به صورت نمادین در مرکز همراز گلستان که مرکز حمایت از کودکان کار است، به تعدادی از کودکان کار پک‌های بهداشتی و پک‌های حمایتی خانواده تقدیم شد.

فاصله‌گذاری اجتماعی راهکار موثر این روزها است

در این مراسم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: با اجرای چنین طرح‌هایی برای کودکان کار و اقشاری که بیشتر در معرض خطر هستند، باعث می‌شویم فاصله‌گذاری اجتماعی ایجاد شود.

سید مجتبی احمدی با تاکید بر ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی خاطرنشان کرد: نسخه‌ای که این روزها همه بر موثر بودن آن تاکید دارند قطع زنجیره انتقال است.

وی افزود: با مدیریت ارتباط و فاصله‌گذاری اجتماعی به عدم انتقال کرونا کمک قابل توجهی می‌کنیم و این مهم‌ترین راهکار برای برون رفت از شرایط موجود است.

بیشترین کمک را مردم کرده‌اند

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی هم در جمع کودکان کار گفت: ۹ تیم آموزشی داریم و تا بعد از عید هم هرچقدر امکانات به ما برسد پک‌های مورد نیاز را پخش می‌کنیم.

غلامحسین حقدادی ضمن تشکر از هلال‌احمر و کمک‌های شهرداری خاطرنشان کرد: خیرین بیشترین کمک در تهیه این پک‌ها را داشته‌اند و از همه بیشتر مردم کمک کردند.

وی محتویات پک‌های بهداشتی را شامل ژل، مایع دستشویی، صابون مایع و ماسک دانست و توضیح داد: آب ژاول هم در این بسته موجود است که یک تیم مردمی تهیه کرده‌اند. 

آموزش عملی رعایت بهداشت فردی به کودکان کار داده شد

همچنین معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال خراسان رضوی در جمع کودکان کار آموزش شستن دست، ضدعفونی دست و یک سری آموزش‌های مرتبط با بهداشت فردی را به صورت عملی ارائه داد.

مصطفی ذاکر در جمع کودکان کار علاوه‌بر آموزش‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا، ضرورت توجه به این مسئله را در میان کودکان کار با توجه به نوع فعالیتشان تبیین کرد.

طرح پایش سلامت هم‌زمان با سراسر کشور در خراسان رضوی آغاز شد

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: امیدواریم که با تلاش‌های صورت گرفته کمک شود این کودکان ناقل بیماری نباشند.

مجتبی محمودی با اشاره به برآوردهای انجام شده اظهار کرد: اگر چه ممکن است کودکان مبتلا شوند ولی کمتر در معرض قربانی شدن هستند، خطر جانی کمتری برایشان دارد و بیشتر ناقل هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت مسائل بهداشتی و تجهیزات حفاظت فردی این کودکان ناقل نباشند.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی همچنین در خصوص غربالگری که از صبح امروز با عنوان طرح پایش سلامت در مبادی ورودی و خروجی مشهد و خراسان رضوی آغاز شد، بیان کرد: این طرح از امروز به صورت ویژه در استان‌های کشور انجام می‌شود.

محمودی توضیح داد: در این طرح سه نهاد دانشگاه علوم پزشکی، هلال‌احمر و نیروی انتظامی همکاری می‌کنند.

وی افزود: با مشارکت این سه نهاد تب‌سنجی، آموزش و غربالگری در ورودی و خروجی شهرها انجام شود که البته بیشتر معطوف به خروجی شهرها است.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی این طرح ادامه دارد ابراز کرد: امیدواریم به زودی بیمار کرونایی و ناقل نداشته باشیم تا زنجیره انتقال در شهرها قطع شود.

محمودی با اشاره به اینکه از ۱۰ اسفند در پایانه مسافربری همکاران هلال‌احمر با همکاری شهرداری به صورت شبانه‌روزی مستقر بودند، تصریح کرد: روزانه ۴ نفر از نیروهای ما تب‌سنجی، غربالگری و پایش سلامت را انجام می‌دادند و بعد از این هم انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول