اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تدوین بسته حمایت از صنایع کرونازده/پیشنهاد تعویق در مالیات‌ها و استمهال وام‌ها

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین بسته حمایت از تولید در برابر آثار منفی کرونا خبر داد.

تدوین بسته حمایت از صنایع کرونازده/پیشنهاد تعویق در مالیات‌ها و استمهال وام‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، سعید زرندی با بیان اینکه آثار و پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا در بخش های مختلف تولید و تجارت کشور مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در جلسات مختلف با بخش های مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت، چالش ها و مشکلات بررسی شد تا برای کاهش این پیامدها برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: کاهش تقاضا مهمترین چالش ناشی از بروز کرونا است، به طوری که برخی رسته های صنفی کاملا تعطیل شده اند و برخی دیگر بین 50 الی 70 درصد کاهش تقاضا را تجربه کردند. مابقی صنوف نیز به همین منوال با کاهش تقاضای کمتری مواجه بوده اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کشورهای درگیر شیوع بیماری کرونا نیز با هدف کاهش آثار منفی اقتصادی بیماری کرونا بسته های حمایتی و ابزارهای متناسبی را بکار گرفته اند. چین، مالزی، ایتالیا، کره جنوبی و ... از جمله این کشورها هستند.

زرندی گفت: بسته پیشنهادی متناسب با شرایط موجود در حال تدوین داریم تا براساس آن، حدالامکان این پیامدها مدیریت شود.

وی گفت: راهکارهای پیشنهادی مدیریت پیامدهای کرونا در ایران در سه بخش راهکارهای سیاستی طرف عرضه، طرف تقاضا و کسب‌ و‌ کارهای خرد در حال تهیه است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تاکید کرد: بخشی از این راهکارها مرتبط با بخش های کلان اقتصادی کشور بوده و بخشی از آن مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

زرندی افزود: کاهش و به تعویق انداختن پرداخت های هزینه‌ای کسب و کارها اعم از مالیات‌های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده، کاهش و به تعویق انداختن حق بیمه سهم کارفرمایان و کارگران تا زمان عادی شدن شرایط و استمهال، تمدید سررسید یا تجدید وام بانک‌ها و صندوق‌های حمایتی از جمله این پیشنهادات است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول