اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تشکیل ستاد ویژه کرونا توسط بسیج اصناف با 3 هدف

رئیس سازمان بسیج اصناف، ‌بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به تشکیل ستاد ویژه کرونای بسیج اصناف گفت: این ستاد با 3 هدف رصد بازار، مبارزه با محتکران و تولید ماسک تشکیل شده است.

تشکیل ستاد ویژه کرونا توسط بسیج اصناف با 3 هدف

غلامرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عنوان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیج اصناف از شنبه سوم اسفندماه 98 برای دستیابی به 3 هدف ستادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل داد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، ‌بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه فعالیت‌های این ستاد در 3 بخش و برای رسیدن به 3 هدف برنامه‌ریزی شد، افزود: هدف اول رصد وضعیت بازار بود تا مردم با کمبود کالا و قیمت‌های سرسام‌آور مواجه نشوند که با همکاری اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور به این مهم دست یافتیم.

حسن‌پور بیان داشت: هدف دوم از تشکیل این ستاد مبارزه با محتکران و سودجویان بود که در راستای این هدف اقدامات گسترده‌ای با همکاری سپاه و سایر نیروهای امنیتی و نظامی انجام شد و موفقیت‌های بسیار خوبی در مورد کشف اقلام بهداشتی احتکار شده حاصل شد.

وی با اشاره به نیاز مبرم کشور به اقلام بهداشتی از جمله ماسک، اظهار داشت: بنابراین هدف سوم تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک بود و در این راستا تولید این کالا در دستورکار بسیج اصناف قرار گرفت.

حسن‌پور اضافه کرد: بر این اساس با واحدهای صنفی ـ تولیدی سراسر کشور از طریق اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی هماهنگی لازم انجام شد تا برخی از واحدهای صنفی تولیدی در زمینه تولید ماسک فعال شوند.

رئیس سازمان بسیج اصناف، ‌بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه پس از انجام اقدامات لازم واحدهای صنفی تولید ماسک کار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کردند، افزود: بر این اساس اکنون تولید ماسک گسترش یافته است.

حسن‌پور تصریح کرد: برای تولید ماسک از کمک نیروهای جهادی و اتحادیه‌های صنفی استفاده شده و در مجموع تاکنون موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر تولید ماسک توسط واحدهای صنفی، تولید ماسک خانگی و قابل شستشو در حال انجام است، گفت: البته با کمک وزارت دفاع نیز تولید ماسک N95 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جهت تأمین کادر بهداشتی کشور آغاز کرده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج اصناف، ‌بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به کسادی بازار پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: برای جبران بخشی از ضرر اقتصادی اصناف، شبکه فروش اینترنتی شکل گرفته و بر اساس آن اصنافی که تمایل به فروش کالای خود از طریق فروشگاه‌های اینترنتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند با مراجعه به وبسایت Bahar99.ir با انجام اقدام اولیه نظیر ثبت‌نام فرصت عرضه و ارائه کالاهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فضای مجازی می‌یابند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌هایی نیز با وزارت بهداشت به خصوص سازمان غذا و دارو برای تولید لباس‌های یکبار مصرف مورد نیاز مراکز بهداشتی (گان) انجام شده است، گفت: با توافقات انجام‌شده با اصناف، تولید این لباس‌ها نیز آغاز شده است.

حسن‌پور در پاسخ به این سوال که تولیدات ماسک که به آن اشاره شد در کجا توزیع می‌شود، افزود: با توجه به بخشنامه وزارت بهداشت و آزاد شدن فروش ماسک در مراکز بهداشتی مثل داروخانه‌ها و صنوف تجهیزات پزشکی، توزیع اقلام در این واحدهای صنفی کم کم آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ستاد رسانه‌ای کرونای بسیج اصناف از اول اسفندماه تشکیل شد تا آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به این قضیه و واحدهای صنفی از این طریق اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول