اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

فساد مالی در شعبه قرقیزی آژانس توسعه بین المللی آمریکا

6 سازمان غیردولتی در قرقیزستان نسبت به فساد مالی در شعبه قرقیزی آژانس توسعه بین المللی آمریکا «USAID» هشدار دادند.

فساد مالی در شعبه قرقیزی آژانس توسعه بین المللی آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، 6 سازمان اجتماعی نسبت به فساد مالی در شعبه قرقیزی آژانس توسعه بین المللی آمریکا «USAID» شکایت کردند.

در نامه اعتراضی آمده است: «USAID» بیش از یک میلیون دلار به یک سازمان غیردولتی ناشناخته  برای نظارت بر انتخابات پارلمانی اختصاص داد و این موضوع مورد اعتراض ما قرار گرفته است.

به دلیل همین اقدامات فعالیت سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های غیردولتی در قرقیزستان پیوسته مورد انتقاد قرار می‌گیرد و نمایندگان پارلمان قوانین ضد سازمان‌های غیردولتی را ایجاد می‌کنند.

قوانین تشدید نظارت بر سازمان‌های غیردولتی قبل از این هم مطرح شده ام تصویب نمی‌شدند.

در مناقصه اخیر «USAID» مربوط به برنامه نظارت بر انتخابات پارلمانی در قرقیزستان بیش از 10 سازمان غیردولتی مشهور و دارای تجربه در این زمینه شرکت کردند اما یک سازمان ناشناس در مناقصه پیروز شد که این اقدامات غیر قابل قبول است.

همین اتفاقات از وجود فساد مالی در ساختارهای «USAID» خبر می‌دهد.

علاوه بر این سازمان‌های غیردولتی ناشناس بودجه‌ برنامه‌هایی از جمله برنامه نظارت بر انتخابات پارلمانی را بدون دلیل افزایش می‌کنند و مقامات «USAID» از منافع آنان حمایت می‌کنند.

«USAID» باید توضیحات بیشتری مربوط به نتایج مناقصه مذکور را اعلام کند.

«USAID» در واقع منبع قدرت نرم این کشور در سراسر جهان است و در قرقیزستان با سازمان‌های اجتماعی و غیردولتی مختلف تعامل می‌کند.

با توجه به اعتراض برخی سازمان‌های اجتماعی نسبت به فعالیت این آژانس می‌توان گفت که در تعاملات بین آمریکا و متحدان آن در قرقیزستان بحران جدی شکل گرفته است.

سازمان‌های اجتماعی این پیام اعتراضی را در رسانه‌های محلی منتشر کردند.

پارلمان قرقیزستان به اتفاق آرا قانون تشدید نظارت بر سازمان‌های غیردولتی غربی را در فوریت اول قبول کرد و و تصویب آن در مراحل بعدی بعید نیست.

دخالت در امور داخلی، تلاش برای تشدید شورش‌های اجتماعی، فساد مالی، حمایت از گروه‌های مخالف و ناراضی، بی احترامی به ارزش‌های ملی مردم قرقیز و مناسب نبودن ایدئولوژی غربی با قوانین اسلام دلائل اصلی نارضایتی و اعتراض به فعالیت سازمان‌های غیردولتی غربی و حامیان آنان است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول