اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حذف احکام غیر بودجه‌ای از سند دخل و خرج سال 99 در کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 گفت: به دنبال ایراد شورای نگهبان اعضای کمیسیون تلفیق در نشست امروز خود اقدام به حذف احکام غیر بودجه‌ای لایحه بودجه سال 99 کردند.

حذف احکام غیر بودجه‌ای از سند دخل و خرج سال 99 در کمیسیون تلفیق

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت:‌ در نشست امروز ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال 99 مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت و این بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در این جلسه به دنبال ایراد شورای نگهبان به گنجانده شدن احکام غیر بودجه‌ای در لایحه بودجه سال 99 شورا این اقدام را مغایر با اصل 52 قانون اساسی دانسته و به آن ایراد گرفته بود این احکام از لایحه بودجه حذف شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 اظهار داشت: در تبصره یک لایحه بودجه سال 99 که مربوط به نفت و درآمدهای نفتی است هر جا حکمی صادر شده نفت خام ذکر شده که این مسئله مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است.

پورمختار خاطرنشان کرد: شورای نگهبان عنوان کرده که صدور این احکام با عنوان نفت خام مغایر با سیاست‌های کلی است و سیاست‌های کلی نفت خام و نفت‌های فرآوری شده را شامل می‌شود که به دنبال این ایراد شورای نگهبان پسوند خام از تمامی احکام مندرج در تبصره یک حذف شد.

وی در پایان گفت: ایرادات مختلف ویژه در حوزه اصلاح عبارات و حذف برخی از لغات و کلمات به لایحه بودجه از سوی شورای نگهبان وارد شده که در حال بررسی و اصلاح آن هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول