اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انجام طرح پایش تب سنجی در ورودی‌های گیلان

رئیس ستاد مبارزه با کرونا گیلان با اشاره به آغاز پایش تب سنجی در ورودی‌های گیلان گفت: از روز گذشته با همکاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، شبکه بهداشت و درمان و همکاری مردم این طرح با جدیت تمام اجرا می‌شود.

انجام طرح پایش تب سنجی در ورودی‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز پس از جلسه مدیریت ستاد مبارزه با کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس و با حضور استانداران کشور و به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد با بیان اینکه با اعلام آخرین وضعیت طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در استان به رئیس‌جمهور اظهار کرد: استان گیلان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با مشارکت ۸۲ درصدی با اختلاف، نسبت به سایر استان‌ها مقام برتر را دارد که حاصل همکاری خوب و شایسته مردم گیلان است.

وی با تأکید بر بستری شدن افراد مشکوک به کرونا در ۲۶ مرکز درمانی استان گیلان گفت: در طی ۶ روز دو میلیون و  ۲۰۰ هزار نفر از مردم گیلان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا شرکت کرده و افراد با علائم مشکوک در 26 مرکز درمانی دولتی و سه مرکز خصوصی بستری می‌شوند.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه در مبادی ورودی و خروجی استان پایش و تب سنجی انجام می‌شود، تصریح کرد: در جلسه امروز مقرر شد در ۱۳ استان کشور ازجمله گیلان پایش و تب سنجی در مبادی ورودی صورت گیرد ازاین‌رو در گیلان از مبادی قزوین، مازندران و اردبیل، پایش انجام می‌شود که امیدواریم در اجرای این طرح نیز جزو اولین استان‌ها باشیم.

زارع لازمه درست اجرایی شدن پایش در مبادی ورودی استان رو همکاری تمام نهادها برشمرد و بیان کرد: از روز گذشته با همکاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، شبکه بهداشت و درمان و همکاری مردم این طرح با جدیت تمام اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی نقاهتگاه با ظرفیت دو هزار تخت در استان گیلان افزود: توجه به غربالگری انجام‌شده، به نتیجه اطمینان‌بخش از سلامت جمعیت استان رسیده‌ایم بااین‌وجود باید آمادگی خود را در بخش درمانی افزایش دهیم که لازمه انجام این کار راه‌اندازی نقاهتگاه با ظرفیت دو هزار تخت در گیلان پیگیری شود.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان گیلان بررسی زمان بازگشایی مدارس در استان را بر عهده آموزش‌وپرورش گذاشت و گفت: برای جبران زمان ازدست‌رفته مدارس این اختیار را بر عهده شورای آموزش‌وپرورش گذاشتیم تا به‌زودی جلسه‌ای را برای بررسی زمان بازگشایی مدارس برگزار کنند.

زارع با درخواست دوباره از مردم در خصوص عدم سفر به استان گیلان تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی گیلان و شیوع کرونا در این استان از مردم و مسافران عاجزانه درخواست دارم از سفر به گیلان جدا خودداری کنند چون در این صورت شناسایی افراد مبتلابه کرونا در استان سخت می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول